Daniel Barenboimot aligha kell bárkinek is bemutatni, a nemzetközi hírű zongoraművész-karmester, a Berlini Állami Opera főzeneigazgatója, a Nyugat-Keleti Díván Zenekar megalapítója és számos neves operaház és koncertterem állandó vendége nem először jár Magyarországon, a közönség a Müpában is megcsodálhatta már zongorajátékát.
Kevésbé köztudott, hogy kisebbik fia, Michael Barenboim, szintén muzsikus, akinek két zongorista szülő mellett (édesanyja Jelena Bashkirova) természetesen nem is lehetett más választása, minthogy más hangszer felé forduljon. Az 1985-ös születésű művész hétévesen vette először kezébe a hegedűt, és
már tizenévesen dolgozott együtt édesapjával, ekkor lett a Nyugat-Keleti Díván Zenekar tagja, amelynek ma már koncertmestere is.
Szólistaként és kamarazenészként is a zeneélet legnevesebb helyszínein lépett már fel, számos kiváló partnerrel, köztük a szüleivel. Emellett hegedűt és kamarazenét tanít, a berlini Barenboim-Said Akadémia dékánja, ahová közel-keleti és észak-afrikai növendékeket vesznek fel, hogy a zene erejével emelkedhessenek felül a társadalmi és vallási feszültségeken.
Mozart zenéjének mindkét Barenboim pályáján kiemelten fontos szerep jutott, így ahogyan egykor a zeneszerző is családtagjaival zenélt együtt, most apa és fia három zongora-hegedű szonátát szólaltat meg (a cím is jelzi, hogy a hangsúlyosabb szólam ezúttal a billentyűkön csendül fel), valamint egy francia dal témájára írt variációsorozatot.
Daniel és Michael Barenboim Mozart-kamaraestje
január 26. 19:30, Müpa
Mozart: B-dúr szonáta zongorára és hegedűre, K. 378
Mozart: Esz-dúr szonáta zongorára és hegedűre, K. 481
Mozart: g-moll változatok (hat variáció) az „Au bord d'une fontaine” / „Hélas, j'ai perdu mon amant” című francia dalra, K. 360
Mozart: A-dúr szonáta zongorára és hegedűre, K. 526
Fejléckép: Michael Barenboim (fotó: Marcus Höhn)