Gershwin művei után a franciák felé fordult a sokoldalú, igen tehetséges Balog József figyelme. Idén augusztus végén jelent meg a „The French Connection” című lemeze, amelyen Jean-Philippe Rameau, Claude Debussy és Pierre Boulez művei hallhatók.
Ahogy az a lemez kísérőfüzetéből is kiderül, Debussy számára fontos volt Rameau zenéje, Boulez számára pedig Debussyé. Hármuk kapcsolata tehát nem csupán annyi, hogy különböző korok franciái voltak. Rameau például először volt tudós, aztán vált zeneszerzővé, Boulez pedig szintén vonzódott a tudományokhoz – nem csak a zene érdekelte, hanem a zenéről való beszéd, elmélkedés is. Ilyen szempontból pedig Debusssy a kakukktojás, akinek írásait, interjúit ismerjük ugyan, de szívesen hangoztatta, hogy inkább inspirációk, mint egzakt számítás táplálja a zenéjét. Rameau-tól két szvit (G-dúr és g-moll) szerepel a lemezen, Debussy-től pedig a Képek két sorozata.
Balog József a lemez utolsó darabjaként egy olyan alkotást játszik, amelynek nem sokan mernek nekifogni. Pierre Boulez Incises (Bemetszések) című zongoradarabja rendkívüli felkészültséget követel az előadótól. Egy rövidebb változata 1994-ben a Maurizio Pollini és Luciano Berio nevével fémjelzett milánói zongoraversenyen volt versenydarab. Boulez maga „rendezett delírium”-ként hivatkozott erre az alkotásra.
Balog József legutóbbi albumán Gershwin műveket hallottunk, azelőtt Liszt Transzcendens etűdjeiből készített lemezt a Hungaroton stúdiójában. Wolf Péter számára komponálta a Wolf-temperiertes Klavier című ciklusát, amely a BMC kiadásában jelent meg.