Klasszikus

Franciaországban vendégszerepelt a Mindenki című film gyerekkórusa

2018.10.01. 10:40
Ajánlom
Nagy sikerrel lépett fel a franciaországi Senlisban a budapesti Bakács téri Ének-Zenei Általános Iskola kórusa. A Mindenki című Oscar-díjas kisfilmből, Deák Kristóf alkotásából ismert gyermekkart a Cziffra Alapítvány hívta meg hangversenyezni.

„Öröm volt látni, hogy Molnár Mónika vezényletével az együttes milyen hamar meghódította az alapítvány rendezvényeinek helyet adó Saint-Frambourg-kápolna közönségét” – mondta Havasi János.

A kórus magyar, francia, német és angol szerzők műveit adta elő szombat esti koncertjén, műsorukat hangszerszólóval és -trióval színesítették. Az est második felében közösen énekeltek a helyi iskola kórusával.

Mint Molnár Mónika elmondta, a film Oscar-díjának kihirdetése óta nyolcvan hazai és külföldi szereplésük volt. A filmvásznon látható kórusból már csak egy kislány tagja az együttesnek, de júniusban ő is ballagni fog.

A magyar diákok öt napot töltenek a vendéglátó családoknál a Párizshoz közeli Senlisban. Házigazdáik gazdag programmal, sok kirándulással teszik emlékezetessé franciaországi napjaikat.

A Mindenki című kisfilm zárójelenetét itt nézheti meg.

Így reagált az Oscar-jelölésre a magyar rendező

Kapcsolódó

Így reagált az Oscar-jelölésre a magyar rendező

Az Oscar-jelölés már önmagában is óriási dolog, már ezzel is nyertünk - mondta Deák Kristóf, a Mindenki című kisjátékfilm forgatókönyvíró-rendezője, akinek alkotását a legjobb rövidfilm Oscar-díjára jelölte az amerikai filmakadémia.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

Amikor a nadrág és a kották is otthon maradnak

Vásáry Tamás számos alkalommal muzsikált együtt Érdi Tamással, ez a történet is egy ilyen koncertről szól. Érdi Szabó Márta könyvben írta meg fia történetét, ebből közlünk egy szemelvényt.
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Jazz/World

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Klasszikus kult50

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.
Klasszikus hír

Draskóczky Gábort díjazta az Amerikai Hegedűtársaság

A clevelandi hangszertársaság minden évben díjakat ad át a legjobb vonós hangszerek és vonók készítőinek.
Klasszikus interjú

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Klasszikus lemez

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.
Klasszikus koktélparti

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?