A napokban jelent meg Lukács Gyöngyi árialemeze, Csalog Benedek Quantz-fuvolaszonátákat bemutató korongja, Földes Andor archív Bartók-lemeze. Goldmark Károly dalainak világelső CD-jét élőben mutatta be a Hungaroton az Operaház Székely Bertalan-termében. A minikoncerten Bokor Jutta, az Operaház mezzoszopránja és Gulyás Márta zongoraművész avatott előadásában szólalt meg egy reprezentatív válogatás a huszonhét dalt tartalmazó, különleges albumról.
Goldmark zeneszerzői pályafutása Bécsben teljesedett ki, kötődése a német kultúrkörhöz a családi hagyományok miatt is igen erős volt, életműve mégis vitathatatlanul szervesen kapcsolódik a magyar zenetörténethez. Sokirányú tevékenységébe beletartozott Wagner művészetének lelkes propagálása. Bár a wagneri zenedráma hatása megmutatkozik leghíresebb műve, a Sába királynője után írott operáiban, mindazonáltal a legkülönfélébb zenei hatások vonzásában alkotott. A dalokat is e sokszínűség jellemzi.
A mindenekelőtt operaszerzőként ismert Goldmark daltermésének java részét énekelte – a keletkezés időrendjében – új lemezére Bokor Jutta, aki maga kutatta fel és válogatta egy csokorba az 1861 és 1879 között keletkezett dalokat. A lemezen elhangzó, négy ciklus darabjainak többsége Bécsben született. A szövegek írói között romantikus költők éppúgy megtalálhatók, mint a korszak társasági műkedvelő versfaragói. A dalok típusait szemügyre véve felfedezhetjük, hogy a német Lied tradíciója mellett a komponista szívesen fordul a bécsi társaséneklés hagyományaihoz, visszanyúl Schubertig, sőt egyes darabok melankolikus atmoszférájával már előrevetíti Richard Strauss kései dalait.