Razvaljajeva Anasztázia orosz származású, hétéves kora óta él Magyarországon, a szegedi konziban, majd a Zeneakadémián tanult, részt vett az egyetem doktori képzésében is (DLA szakdolgozatát a hárfa 20. századi és kortárs zenei szerepéről írta). 2012 óta maga is a Zeneakadémia tanára.
Repertoárja a barokktól a kortárs zenéig terjed. Virtuóz művész, akinek kollégái nem egyszerűen technikai kiválóságát emlegetik – „és hát bármit lejátszik!”, mondta róla egy tekintélyes hazai karmester –, hanem zenei nyitottságát, kreativitását is. 2018-ban Harcsa Veronikával és Fenyvesi Mártonnal elindították Debussy-dalokra épülő experimentális estjüket. Ugyanebben az évben mutatkozott be hárfára és női hangra adaptált, félszcenírozott koncertjük Schubert Winterreise című dalciklusából, amelyről mi is írtunk.
„Az én szememben a hárfa egy sokoldalú, és minőségi megszólaltatását tekintve komplex hangszer.
Nem egyszerű a közvéleményt formálni – ha egyáltalán lehet –, de bízom benne, hogy előbb-utóbb sikerül a hárfa hangjával, lehetőségeivel kapcsolatban hasonló képet kialakítani, mint ami például a zongorával kapcsolatosan létezik” – nyilatkozta egy interjúban.

Kapcsolódó
„Megkérdeztem Baráth Emőkét, hogy volna-e kedve egy téli utazáshoz”
Ki mondta, hogy a Winterreise férfi dalciklus? És hogy zongorán kell kísérni? Razvaljajeva Anasztázia hárfaművész Baráth Emőkével adja elő Schubert művét októberben a Zeneakadémián. A Figarónak mesélt a közelgő koncertről és a pezsgő magyar hárfáséletről.
Az alábbi videóban Razvaljajeva Anasztázia Rameau Le Rappel des Oiseaux című darabját adja elő.
A hárfafélék szinte minden kultúrkörben megtalálhatók az antik görögtől Afrikáig. Aki Anasztázia videója után még többet szeretne tudni a hangszerről, azoknak a művész a BBC dokumentumfilmjét ajánlja, amely egy walesi hárfás, Catrin Finch műsorvezetésével készült.
A Hangszertár videójáért hatalmas köszönet illeti Dargay Marcellt.