A Sussex-i Egyetem felmérése szerint egyre több iskolában törlik el az ének-zene órákat a 7-9. évfolyamokban (a 11-12 éves korosztálytól). Az egyetem a 2016-2019 években 500 iskola tantervét vizsgálta meg, és azt találta, hogy az ének-zene oktatás helyzete egyre aggasztóbb.
A tantárgy megbecsültségét az is rontja, hogy az EBacc nevű iskolai teljesítményteszt (ami hasonló, mint a PISA) egyáltalán nem méri a zenei képességeket. Dr. Ally Daubney, az egyetem pedagógus-szakértője már korábban figyelmeztetett arra, hogy ha nem támogatják az ének-zene oktatást oktatáspolitikai szinten, kiveszhet a tantárgy. „Most kell tennünk annak érdekében, hogy ezt a hanyatlást megállítsuk, támogatnunk kellene azokat az iskolákat, akik minden diákjuk számára elérhetővé teszik az ének-zenét.” A szakértő úgy véli, hogy roppant káros lenne a zenetanulást azok kiváltságává tenni, akik fizetni tudnak érte.
A felmérés szerint van olyan iskola, ahol csak évente egyszer, különleges oktatási napokon kerül elő a zene. Sok olyan iskolában, ahol ének-zenéből érettségizni lehet, a felkészítés a tanórák után zajlik. Az énektanárok 70%-a mást is tanít a saját tárgyain kívül, hogy kitöltse a hiányt a fontosabbnak tartott tantárgyak oktatásában, betegszabadság esetén pedig az ő helyettesítésük a legkevésbé megoldott.