Boateng Stephany és Gerlóczy Zsigmond zongoraművészek március 9-én adnak koncertet a Patyolat/Próbaüzemben. Stephany 1998-ban született, jelenleg a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen tanul zongora szakon. Egészen fiatal kora óta részt vesz nemzetközi zongoraversenyeken, a magyar közönség viszont leginkább a Virtuózok című televíziós tehetségkutatóból ismeri. Gerlóczy Zsigmond 1995-ben született, 2002-ben kezdett klasszikus zongorát tanulni Dévai Adriennél a Lauder Zeneiskolájában, később magánúton folytatta tanulmányait. Improvizációs készsége nagyon hamar megmutatkozott, saját dallamokat, egyszerűbb témákat írt, majd 2006-ban, 9 éves korában Binder Károlynál, a Zeneakadémia Jazz tanszakának vezetőjénél vett órákat, ahol 2010-ig tanult, később felvették a Bartók Béla Zeneművészeti Konzervatórium jazz-zongora szakára. Az abszolút zene érdekli, műfaji meghatározások nélkül.
Stephany és Zsiga 2018-ban ismerkedtek meg, a szerelemből hamar a családalapítás felé vették útjukat. A március 9-i koncert első felében a 18–19 századból hangzanak el szólózongora és négykezes darabok, majd a második részben Gerlóczy Zsigmond énekel az elmúlt években komponált dalaiból, Stephany pedig zongorán kíséri. Gerlóczy Zsigmondot arról is kérdezzük, az improvizációt mely zenei korszakban látja leginkább érdekesnek; hogyan illeszkedik Stephanyval a játékstílusuk, a zenei gondolkodásuk; szoktak-e vitázni művekről; továbbá mivel készülnek a márciusi koncertre?
A magányos, öntörvényű, hedonista költő életének epizódjait veszi sorra Brecht Baal című drámája, mely március 1-jén debütál a Pesti Színházban Horváth Csaba rendezésében, Wunderlich József főszereplésével. A művet a legenda szerint, a szerző négy nap alatt, tizennyolc évesen fogadásból vetett papírra, s művét élete végéig tökéletesítgette, éppen ezért lehet nagy kihívás a színházak számára minden egyes új előadásváltozat. A művészettel, önpusztítással és szerelemmel átitatott, tizennyolc év felettiek által látogatható előadásról az egyik szereplővel, Kopek Janka színművésznővel beszélgetünk.
A Jurányi Házban február 28-án mutatták be Schwechtje Mihály hazai egészségügybe és a gyerekkereskedelem témáiba bepillantást engedő Az örökség című darabját, amelynek főszereplői Gergely Katalin, Molnár Gusztáv és Polgár Csaba. Az örökség a rendező saját színdarabja, amiben egy külföldről hazatérő fiatal gyerekorvos azzal szembesül, hogy az egykori gyerekorvos anyjának körzetében a hagyományos értékek, mint a tisztesség és az emberség, érvénytelenek. Schwechtje Mihály eddig elsősorban a filmezés terepén alkotott: 2018-ban a hazai mozikban mutatták be az Aki bújt, aki nem című rövidfilmjét, amely egy mélyszegény magyar faluban mutatja be a gyerekkereskedők tevékenységét; a Remélem, legközelebb sikerül meghalnod című alkotás pedig tinédzserek interneten keresztül elszenvedett sérelmeiről beszél. Az örökség című előadás legközelebb március 14-én és április 27-én látható.
Dragomán György, napjaink egyik legfontosabb, külföldön is elismert írója megrázó erejű, pontos és szikár látleletet tár elénk Kalucsni című drámájában a mindenkori diktatúráról, a hazugsággal és megfélemlítéssel tönkretett emberi életekről. A sűrű és szenvedélyes történetet a nyíregyházi Móricz Zsigmond Színházban először dolgozó, több előadásával díjat nyert Szikszai Rémusz állítja színpadra. A történet az 1980-as évek Romániájában játszódik, egy erdélyi nagyvárosban. Egy család története, akik ki akarnak települni Ceaușescu diktatúrájából, csakhogy súlyos kompromisszumokra van szükség, hogy a család megszerezze a hőn áhított kivándorló útlevelet. Szikszai Rémusz rendező mesél a március 2-tól látható előadásról.
A sok zenei csemegével szolgáló műsor szombat reggel 10-től 12-ig hallható a Klasszik Rádió 92.1-en, ismétlésére 2019. március 3-án, vasárnap este hét órától kerül sor, a következő héttől pedig a Fidelio Klasszik archívumában is meghallgathatók az interjúk.
A rádió a műsorváltoztatás jogát fenntartja.