A Kondor Ádám monumentális Hattyúdalok-ciklusának drámaiságát illető kisoperai tartalom és igényesség a válogatott külföldi és magyar szólistákból álló előadói gárdát is próbára teszi. A Hattyúdalok négy, önmagában is előadható darabból álló ciklus, melynek mindegyik darabjában kiemelt szerepet játszik az oboa. Az elbeszélés metonimikus asszociációkon, eltolásokon, transzformációkon keresztül jön létre: kevéssé logikusnak tűnő módon, de annál inkább a szükségszerűség érzetét sugallva halad előre. "A sorozat mindig teljes, de soha nem befejezett. Az újabb darabok mindig átértelmezik a korábbiakat, bővítik (vagy szűkítik), pontosítják a jelentést, körvonalaznak egy - egyelőre definiálatlan - műtípust." - fogalmaz Kondor Ádám.
A Qaartsiluni Ensemble 2012 tavaszán a Közép-európai Portrék című egyedülálló programsorozat elindításával mutatkozott be. Az együttes érdeklődésében központi helyet foglal el a közép-európai zenei tradíció: a térség országaiban élő alkotókkal, előadókkal együttműködve az írott klasszikus zene jelenének és múltjának megértését, újrafogalmazását tűzték ki célul. Megalakulásuk óta a kulturális élet fontos helyszíneinek állandó szereplői lettek: a Budapest Music Center, a Trafó, a FUGA, az Óbudai Társaskör és a Bartók Rádió sorozatainak különböző helyszínein kívül az Arcus Temporum Kortárs Művészeti Fesztiválon és Prágában illetve Varsóban is bemutatkoztak. Az együttes tagjai szólistaként is tevékeny hangszeres művészek.