Október 19-én, pénteken este a Haydn Filharmónia, Vilde Frang hegedű- és Nicolas Altstaedt csellóművész hangversenyét hallhatja a kismartoni Haydn Teremben a kíváncsi nagyközönség. Műsoron Haydn 101. (D-dúr), Az óra szimfóniája, melynek premiere után a Morning Chronicle elragadtatottan mindössze ennyit írt: „Ez Haydn volt, mit lehetne, mit kellene többet mondani?" A szimfónia nevét a második tétel szüntelen óraketyegést utánzó ritmikus képletéről nyerte. De a mű ennél sokkal többet rejt: például a
Haydn életművében a legnagyszerűbbnek tartott szimfonikus zárást – ahogy H. C. Robbins Landon, Haydn életművének kutatója állítja.
Vajon érezte-e Johannes Brahms az idő múlását, amikor izgalmas kettősversenyével megpróbálta felújítani a hegedűművész Joseph Joachimmal való barátságát? 9 évvel előbb hegedűversenyt komponált Joachim számára, de aztán – a hegedűművész válópere alatt – eltávolodtak egymástól. Célját mindenesetre elérte a fanyar-komoly, lírai dialógusokkal teli és egy magyarosra hangolt fináléval záródó művel.
A mű kismartoni előadásán Nicolas Altstaedt és Vilde Frang remek összjátékát is élvezhetjük. A fiatal norvég származású hegedűművészt Vilde Frang-ot a Fesztiválakadémiáról ismerheti a magyar hallgatóság. Frang 12 évesen debütált Mariss Jansons irányítása alatt az Oslói Filharmonikusokkal, 2012-ben neki ítélték a Credit Suisse Fiatal Művészek Díját, és ekkor debütált a Lucerni Fesztiválon a Bécsi Filharmonikusokkal, majd 2016-ban Simon Rattle vezénylete alatt a Berlini Filharmonikusokkal. Frang napjaink egyik legkeresettebb ifjú hegedűművésze.
Johannes Brahms: a-moll kettősverseny hegedűre és csellóra, op. 102
Joseph Haydn: 101. (D-dúr) szimfónia, Hob. I:101 (Az óra)
Johannes Brahms: Változatok egy Haydn-témára, op.56a
2018. október 19, péntek, 19.30
Haydn Terem
Kismartoni Esterházy-kastély