A BMC és a Művészetek Palotája (a Concerto Budapest és az UMZE Kamaraegyüttes közreműködésével) másodszor hirdette meg zeneszerzőversenyét, az Új Magyar Zenei Fórumot (UMZF), amelyen 40 év alatti magyar vagy magát magyarnak valló komponisták adhatták be műveiket, jeligével ellátva. A kamarazenei és nagyzenekari kategóriában összesen 34 pályamű érkezett itthonról, Ausztriából, Hollandiából, Mexikóból és az Amerikai Egyesült Államokból. A Liszt művészete vagy személyisége ihlette darabokat előzsűri válogatta ki: a kamara kategóriában Gémesi Géza, Pilz János és Serei Zsolt, a nagyzenekari kategóriában Kovács László, Tihanyi László és Vidovszky László.
A zsürorok a következő fiatal művészek kompozícióit találták érdemesnek a döntőbe jutásra: Horváth Balázs műveit mindkét kategóriában tovább jutatták, a nagyzenekari részben Solti Árpád, Varga Judit és Zarándy Ákos, míg a kamarazenei részben Dargay Marcell, Sándor László és Tornyai Péter alkotása bizonyult a legjobbnak. (A döntőbe jutott versenyzőkkel videót is készítettünk, amely holnaptól lesz látható a Fidelio.hu-n, a zsűri értékelését pedig a szombati nap folyamán tekinthetik meg mozgóképes formában. - a szerk.)
A február 8-i döntőn, egy új zsűri (Dr. Batta András, Jeney Zoltán, Keller András, Rácz Zoltán és Soproni József) ítéli meg a műveket és választja ki a kategóriák nyertes kompozícióit. A három és fél millió forintos összdíjazású verseny döntőjét az MR3-Bartók Rádió élőben közvetíti, a felvételből hangelemez is készül, ahogy a 2009-es döntő is elérhető CD formájában. A verseny hat fődíját a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala ajánlotta fel. Az Editio Musica Budapest különdíjként a nyolc döntőbe jutott zenemű kiadását vállalta. A Fidelio egymillió forintos médiafelületet biztosít az általa kiválasztott döntős szerzőnek, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem pedig lehetőséget és termet ad egy döntős szerzőnek önálló est megrendezésére.
Gőz László, a BMC igazgatója a csütörtökön tartott sajtótájékoztatón azt hangsúlyozta, hogy ezzel a versennyel hagyományos módon (nem egy tehetségkutató műsor által, hanem szakmai zsűri ítélete szerint) kapcsolódhatnak be a fiatal zeneszerzők a 21. századi komolyzenei vérkeringésbe. Külön megemlítette, hogy maga Eötvös Péter és Kurtág György is bekérte az előző és a mostani döntős művek partitúráit is, de az előző verseny hozadéka a fiatalok számára nemcsak ez vagy a művek magas színvonalon való elhangzása, az élő rádióközvetítés, a CD-felvétel vagy a pénzjutalom volt, hanem elsősorban azok a magyarországi és külföldi felkérések, amik nagy számban érkeztek be a verseny végeztével.
Csonka András, a Művészetek Palotája vezérigazgató-helyettese ezt alátámasztandó kiemelte, hogy a január végén rendezendő Mini-Fesztivál díszvendége, a London Sinfonietta is műsorába választotta a 2009-es verseny egyik győztes kompozícióját, Bella Máté Chuang Tzu's Dream című művét. Elmondta, hogy a Müpa felelősségvállalása a kortárs zene iránt itt nem fejeződik be, hiszen a verseny és Mini-Fesztivál felkarolása mellett a Magyar Szimfonikus Felfedezések és a Kurtág György 85. születésnapjára rendezett koncert is ezt az ügyet szolgálja.