Klasszikus

Így hangzik Mahler Feltámadás szimfóniája a kubai rumba ritmusában

2018.10.11. 16:40
Ajánlom
Joachim Horsley vérbő átirataiból már korábban is megosztottunk néhányat. Mahler monumentális Feltámadás-szimfóniájához szentségtörés lenne máshogy nyúlni, csakis ezen a minőségi szinten.

Kevés olyan előadóművész akad, aki ilyen biztos kézzel nyúl remekművekhez, mint Joachim Horsley. Az amerikai zongoraművész és filmzeneszerző Mahler Feltámadás-szimfóniáját dolgozta fel a kubai rumba ritmusában. Egészen pontosan annak három irányzata – a Guanguanco, a Yambú és a Colombia – szerint.

A szimfónia utolsó kórusát maga a zongorista énekli több szólamban, a hangszerelés érdekessége, hogy orgonát is foglalkoztat.

Ilyen lenne Bach, ha New Orleans-i feketének születik

Kapcsolódó

Ilyen lenne Bach, ha New Orleans-i feketének születik

Joachim Horsley Beethoven után most Bachot vette elő, mégpedig a Wohltemperiertes Klavier első kötetének C-dúr prelűdjét, és ezt dolgozta át a rumba és a New Orleans-i jazz-zongoristák stílusát felhasználva.

A Seherezádé afrikai ritmusban még egzotikusabb – ráadásul csodálatos helyen szólal meg

A Seherezádé afrikai ritmusban még egzotikusabb – ráadásul csodálatos helyen szólal meg

Cape Verde egy kis szigetország Afrika partjainál, a zenéjük pedig a rendkívül izgalmas "morna". Ebben a stílusban dolgozta fel Joachim Horsley Rimszkij-Korszakov Seherezádéját.

Eszméletlen: ilyen Beethoven Hetedikje a kubai rumba ritmusában

Eszméletlen: ilyen Beethoven Hetedikje a kubai rumba ritmusában

Biztos lesznek, akiknek annyira tetszik, mint nekem, biztos lesznek, akiknek kevésbé. Joachim Horsley zongoraművész kitalálta, hogy a VII. szimfónia Allegretto tétele jól hangozhat a rumba ritmusában. Ráadásul remekül kihasználja, hogy a zongora végső soron ütős hangszer.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

„Egy karmesternek szüksége van lábra, amin áll”

Felnőtt egy generáció, amely saját bőrén tapasztalhatta meg, mi is Wagner művészetében a téboly és a bűvölet – köszönhetően Fischer Ádámnak.
Színház

Nincsenek skatulyái – Simon Zoltán

A fiatal színművész éveken át vizilabdázott, férfias testalkata, erős egyénisége mégis skatulyázás nélkül teszi lehetővé számára különböző figurák megformálását a színpadon.
Vizuál

Libanoni Oscar-jelölt film, új Sorrentino, Pawlikowski és Farhadi - kezdődnek a Mozinet Filmnapok

Enyedi Ildikó, Nemes Jeles László, Paulo Sorrentino, Asghar Farhadi, Pawel Pawlikowski, Penélope Cruz, Javier Bardem - néhány név azok közül a művészek közül, akiknek filmjeit megcsodálhatjuk a 8. Mozinet Filmnapok vetítésein, szombattól kedd estig országszerte az art mozik hálózatában.
Színház

Irina elszáll – interjú Szakács Hajnalkával

Az idei POSZT-on Szakács Hajnalka kapta a Fidelio által támogatott Legjobb 30 év alatti színésznek járó díjat, Irina megformálásáért a debreceni Csokonai Színház Három nővér című előadásában. A fiatal színésznőt az új évadban már Tatabányán, a Jászai Mari Színházban láthatjuk.
Színház

„Megismertem, mik a határaim” – Zoltán Áron

Úgy véli, minden fiatal színésznek hasznára válna, ha néhány évet egy vidéki színháznál töltene el. Jelenleg a Vígszínház társulatát erősíti, ahol jobbnál jobb szerepek találták meg.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Klasszikus 1956

Beethoven Egmont-nyitánya, az 1956-os forradalom háttérmuzsikája

Október 23-án éjjel a forradalmárok egy mobil rádiós kocsit telepítettek a Parlamenthez, és innen folytatták a rádióadást, telefonvonalak segítségével. Zene gyanánt néhány bakelitlemezre bukkantak, rajta Beethoven Egmont-nyitányával.
Klasszikus pályázat

Filmzeneszerző versenyt hirdet a Pannónia Stúdió

Nemzetközi filmzeneszerző versenyt hirdet a tavaly újranyitott Pannónia Stúdió a Magyar Virtuózok és az Inspired Selection magyar zenész katalógus közreműködéséve.
Klasszikus brahms

Amikor Brahms a Bibliában keresett rekviemszöveget

Brahms Német requiemjét, illetve Schubert egyik Goethe-megzenésítését is műsorra tűzi a Honvéd Férfikar és a Pannon Filharmonikusok október 26-án az Olasz Kultúrintézetben.
Klasszikus kult50

„Egy karmesternek szüksége van lábra, amin áll”

Felnőtt egy generáció, amely saját bőrén tapasztalhatta meg, mi is Wagner művészetében a téboly és a bűvölet – köszönhetően Fischer Ádámnak.
Klasszikus orgona

„Csak úgy rekonstruálhattuk a Zeneakadémia orgonáját, ahogy azt elődeink 1907-ben megálmodták”

Ötven év után felébred Csipkerózsika-álmából a Zeneakadémia nagyorgonája, amelyet magyar-német együttműködésben, Szabó Balázs és Fassang László orgonaművészekkel építettek újjá. Miért olyan különleges az így létrejött hangszer?