Klasszikus

Ismét magyarországi bemutató az Erdődy Kamarazenekar műsorán

2005.09.13. 00:00
Ajánlom
A Szefcsik Zsolt hegedűművész vezette Erdődy Kamarazenekar őszi hangversenyén ismét olyan műveket tűzött műsorára, melyek méltán kelthetik fel a zenekedvelők figyelmét. A koncert, amelynek keretében egy magyarországi bemutatóra is sor kerül, szeptember 25-én 19:30-kor lesz a Magyar Tudományos Akadémia Dísztermében.

Joseph Martin Kraus (1756-1792), III. Gusztáv svéd király udvari muzsikusának művei igen ritkán hallhatók Magyarországon. A koncerten elhangzó, 1783-ban keletkezett c-moll szimfóniát a szerző Joseph Haydnnak ajánlotta, aki maga vezényelte a bemutatót. Johann Nepomuk Hummel (1778-1837) méltán népszerű Trombitaversenye ezúttal az eredeti E-dúr hangnemben csendül fel a kiváló művész, Boldoczki Gábor közreműködésével.

A koncert második felében a német származású Johann Wilhelm Wilms (1772-1847) c-moll szimfóniájának magyarországi bemutatóját hallhatja a közönség. A mű az 1830-as évek elején Amszterdamban. Az est karmestere Vashegyi György lesz.

A hangversenyre jegyek válthatók a Rózsavölgyi és a Publika Jegyirodában, valamint a Zeneakadémia jegypénztárában.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

Amikor a nadrág és a kották is otthon maradnak

Vásáry Tamás számos alkalommal muzsikált együtt Érdi Tamással, ez a történet is egy ilyen koncertről szól. Érdi Szabó Márta könyvben írta meg fia történetét, ebből közlünk egy szemelvényt.
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Jazz/World

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Klasszikus kult50

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.
Klasszikus hír

Draskóczky Gábort díjazta az Amerikai Hegedűtársaság

A clevelandi hangszertársaság minden évben díjakat ad át a legjobb vonós hangszerek és vonók készítőinek.
Klasszikus interjú

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Klasszikus lemez

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.
Klasszikus koktélparti

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?