A sorozat különlegessége, hogy az esti koncert előtt, illetve a délelőtti koncert szünetében a kastély kertjében piknikezve vacsorázhatnak illetve ebédelhetnek a vendégek. Mendelssohn és Sztravinszkij felcsendülő műveiben rafináltan jelenik meg a zene a zenében. Az orosz zeneszerző 1920-ban Pulcinellát, a nápolyi népszínház szemtelen alakját éleszti fel úgy, hogy a 18. század eleji dallamokat egy balettben szokatlan kísérettel – énekhanggal, a vonósok gyakori szólóival, trombitával és pozánnal – festi alá és így kokettál a közönséggel. Az eredeti darab koreográfusa Léonide Massine volt, a díszlet és a kosztümök Pablo Picasso nevéhez fűzödtek. Két évvel később dolgozta át egy a balett minden eleméről lemondó szvitté darabját és ekkor jelentek meg benne az énekhangok. A német zeneszerző 1833-ban itáliai benyomásait örökíti meg egy szimfóniában.
François Leleux és a Camerata Salzburg egy mesteri koncertet állít ezen „itáliai utazás“ középpontjába, amelyben Antonio Pasculli oboavirtuóz Donizetti A kegyencnő című operájából származó varázslatos és közkedvelt dallamokból írt pompázatos variációi hallhatók. Antonio Pasculli a 19. század második felében vált ismertté, tudását szívesen bizonyította saját kezűleg átírt, lélegzetelállító technikai bravúrokkal teletűzdelt Bellini, Donizetti Puccini és Verdi operarészleteinek előadásával.
A francia világhírű oboista François Leleux repertoárja meglehetősen széles, a barokktól napjaink kortárs zeneszerzőinek neki ajánlott darabjáig terjed. Szólistaként megfordult a világ leghíresebb koncerttermeiben, olyan karmesterek vezénylete alatt, mint Pierre Boulez, Mariss Jansons vagy Daniel Harding. A kortárs zene iránti különös vonzalmának köszönhetően számos neves kortárs zeneszerzővel, mint például MacMillans vagy Albert Schnelzer, dolgozott együtt. Gyakran lépnek fel közösen feleségével, Lisa Batiashvili hegedűművésszel. Leleux koncerttevékenysége mellett tanít is, a Müncheni Zene- és Színházművészeti Főiskola professzora.
Program:
Igor Sztravinszkij: Pulcinella szvit
Antonio Pasculli: Concerto sopra motivi dell'opera “La favorite” di Donizetti
Felix Mendelssohn-Bartholdy: 4. A-dúr „Olasz” szimfónia, op. 90