Milyen magyar zenészekkel kapcsolatos élményei, meghatározó emlékei vannak a korábbi koncertjeiről, látogatásairól?
Az első operák, amelyeket Budapesten adtam elő, az Operaházban és az Erkel Színházban voltak. Már a kezdetektől éreztem, mennyire szerencsés vagyok, hogy magyar barátokkal és énekesekkel dolgozhatok együtt. Mindig öröm volt, mind személyes, mind szakmai szinten, hogy együtt dolgozhattam Marton Évával, Tokody Ilonával, Sass Sylviával, Ács János mesterrel.
Miért döntött úgy, hogy zsűritag lesz a Virtuózok tehetségkutató műsorban?
Úgy gondolom, hogy idősebb művészként muszáj megpróbálnunk a fiatalabb művészekhez közeledni, és segíteni őket a fejlődésükben, alakulásukban. Ez számomra igazi öröm!
A zsűri tagjaként mik a fő szempontok, amelyek alapján megítélheti egy fiatal zenész produkcióját?
Tehetség és fegyelem.

A My Way hangzik el HAUSER, José Carreras, Plácido Domingo és Dimash Qudaibergen közös előadásában (Fotó/Forrás: Virtuózok)
Pályája kezdetén mi volt a legfontosabb tanács vagy segítség, amit kapott?
„Soha ne vitatkozz egy szopránnal!”
Mit gondol, nehezebb most egy fiatal zenésznek a pályakezdés, mint önnek volt?
Az új technológiák segítenek szélesebb közönség elérésében, ám a fiataloknak még mindig nagyon nehéz az indulás, és ebből a szempontból az erős zenei hagyományokkal rendelkező országokban élők előnyben vannak.
Egy olyan televíziós műsor, mint a Virtuózok, népszerűsítheti a klasszikus zenét a szélesebb közönség körében?
Kétségtelenül. Több ilyen típusú műsort kellene ösztönöznünk.
Fejléckép: José Carreras a Virtuózokban (forrás: Virtuózok)