A Barokk szopránok elnevezésű sorozat három kiemelkedő énekesnőt mutat be, akik ritkábban hallható áriákat is előadnak. A francia Chantal Santon Jeffrey most először mutatkozik be önálló koncerttel Budapesten, Julia Lezsnyeva a Velencei Barokk Zenekar kíséretével tér vissza, Anna Prohaska pedig a világhírű Bázeli Kamarazenekarral koncertezik.
A Zenekar a központban című szériában a lengyel Sinfonietta Cracovia és Fenyő László csellóművész, Baráti Kristóf és a Pannon Filharmonikusok, valamint a Bécs–Berlin Kamarazenekar és Rudolf Buchbinder legendás zongoraművész lép fel.
Az Orgonakoncertek sorozatban többek között Martin Haselböck, James Sherlock és a Tenebrae Kórus, Pálúr János, valamint Deák László és Kecskés Mónika lép fel különleges műsorokkal.
A Vokális zene című sorozatban a többszörös Grammy-díjas amerikai Chanticleer Énekegyüttes, a több mint ötszáz éves Wiener Sängerknaben, valamint a Zeneakadémia hallgatóiból álló Alma Mater Kórus és az Aura Musicale közös estje szerepel.
A Vonósnégyesek sorozatban a Borodin Quartet mellett többek között a Brodsky Quartet, a Keller Kvartett, a Quatuor Ébène és a Tetzlaff Quartet ad koncertet.
A Nemzeti Ifjúsági Zenekar címmel kitüntetett Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara sorozatában Takács-Nagy Gábor művészeti vezető mellett Eötvös Péter, Varga Gilbert, Baráti Kristóf és Ménesi Gergely vezényel majd,
továbbá ismét önálló sorozattal jelentkezik az együttes részeként működő Zeneakadémia Vonószenekara, Baráti Kristóf, Kelemen Barnabás és Rolla János közreműködésével.
A Kamarazene Nagyteremre sorozatban ismét egyedi, nagyrészt csak erre az alkalomra készülő produkciók lesznek: mások mellett az ukrán Maxim Rysanov és orosz Nyikolaj Luganszkij, Keller András, Perényi Miklós és Berecz Mihály, Mischa Maisky és gyermekei, valamint az Európa Kamarazenekar szólistái és Várjon Dénes érkeznek, Magdalena Kožená pedig Mitsuko Uchidával lép fel.
Folytatódik a Solti termi Kamarazene karnyújtásnyira (többek között Prunyi Ilona, Baráth Emőke, Szabadi Vilmos, José Gallardo és Balog József közreműködésével), a zongora sokoldalúságát bemutató A fekete fehér színei, valamint a 20. századi és mai zenéket kínáló Itt és most című sorozat is.
Ligeti 100 címmel a Zeneakadémia is csatlakozik a Ligeti György születésének századik évfordulóját ünneplő programokhoz, illetve ismét sorra kerül a Liszt Születésnapi Fesztivál, utóbbin Kovács Gergely fiatal zongoraművész mellett az egyetem két kiváló oktatója, Farkas Gábor tanszékvezető és Balázs János ad különleges koncertet egy-egy növendékük, Rozsonits Ildikó és Magyar Valentin közreműködésével.
Az Y Generáció a harmincas éveik körül járó fiatal művészeket mutatja be különböző kamara-összeállításokban, A tehetség kötelez című sorozat a legfiatalabb generáció képviselőit,
A Zeneakadémia műhelyei pedig a tanszékek munkájának összegzését és különböző projektek eredményét tárja a közönség elé.
A Liszt Kukacok Akadémiája őszi szériája Zene, szolgálatára! címmel négy koncerten az úgynevezett alkalmazott zenék világát mutatja be, a februárban induló tavaszi fejezet pedig Isteni zenék címmel valósul meg.
A Simon Izabella és Várjon Dénes művészeti vezetésével zajló kamara.hu fesztivál idén ősszel Virginia Woolf Saját szoba című esszékötete köré szervezi a műsort, a fellépők között lesz Radovan Vlatković, Veronika Eberle és Kelemen Barnabás is, az irodalmi beszélgetés vendége pedig Tóth Krisztina.
A jazz rajongóit a Tzumo Trio, Lakatos Ágnes, a Binder Trio, valamint a Reggie Jonas Jr. Trio koncertjei várják az évadban. A népzene iránt érdeklődőknek Határtalan férfiének címmel Gubinecz Ákos lemezbemutató koncertje, az immár a Zeneakadémia és a Hagyományok Háza közös szervezésében megvalósuló Táncház Napja, valamint a Zeneakadémia Népzene Tanszékének tizenötödik születésnapját ünneplő est szól.
A Zeneakadémia két, külföldön is elismert megmérettetése, a Bartók Világverseny és a Marton Éva Nemzetközi Énekverseny 2022-es fordulójának előkészítése is folyamatos. Előbbire nyár végéig lehet még jelentkezni, ezúttal a zeneszerzőknek szól a kiírás, akik hegedű-zongora művekkel nevezhetnek, a verseny iránt a nemzetközi érdeklődés kimutatható.

Kapcsolódó
„Minden művészet a káoszból épül fel” – Beszélgetés a Chaos String Quartet tagjaival
Második helyezést ért el a tavaly ősszel tartott Bartók Világversenyen, és a Fidelio különdíjával is gazdagodott a bécsi központú, de különböző nemzetiségű fiatalokból álló Chaos String Quartet. A vonósnégyes két hegedűse, Susanne Schäffer és Kruchió Eszter mesélt együttesükről, a versenyen szerzett élményekről és arról, hogy milyen különleges helyszíneken léptek már fel.
A Marton-verseny szeptember eleji élő fordulóiba a 132 jelentkezőből 79 fiatal tehetséget juttatott tovább a névadó művésznő vezette előzsűri.
A 38 férfiból és 41 nőből álló mezőnyben szerepelnek koreai, orosz, amerikai, olasz és ukrán versenyzők, Kazahsztánból 6-an, Kínából 5-en jutottak az elődöntőbe, és a Dél-afrikai Köztársaságból, valamint Új-Zélandról is várhatók énekesek. Hét magyar művészért is izgulhat a közönség, aki ezúttal is élőben követheti figyelemmel az egyes fordulókat.
Folytatódik a Zeneakadémia és a Liszt Ferenc Kamarazenekar 2021 tavaszán megkötött, Mesterjáték elnevezésű együttműködése: a 2021-2022-es évadban az együttes összesen 25 hallgatónak biztosított lehetőséget arra, hogy 9 koncerten világhírű zenészekkel játsszanak együtt, és részt vegyenek a zenekar májusi spanyolországi és júliusi németországi turnéján. A hosszú távú, a komolyzenei oktatást támogató együttműködés a zenekari művésszé válást segíti, gyakorlati tudással vértezve fel a későbbi évtizedek meghatározó művészeit.
A koncertszezonra szóló jegyértékesítés augusztus 20. után indul, és a Zeneakadémia továbbra sem bérleteket kínál,
hanem az eddiginél is több kedvezményt ad az egy sorozaton belüli több koncertre megváltott belépőkre. Két koncert után 10, három, vagy annál több esetén 15 százalék az engedmény, a Zeneakadémia Extra szolgáltatásra regisztráltaknak pedig további 5 százalék.
Fejléckép: A Zeneakadémia épülete (fotó/forrás: Darabos György / Zeneakadémia)