- Nyilvánvalóan kezdettől művészpályára készült, hiszen gyerekkorában hegedülni, majd balettozni tanult, aztán tizenöt évesen az éneklés mellett döntött. Hogyan jutott erre az elhatározásra?
- Hegedülni, de különösen balettozni nagyon szerettem, éppen ezért nem volt könnyű lemondanom róluk. Úgy éreztem viszont, illetve úgy is tapasztaltam, hogy az éneklés nagyobb a szabadságot ad, több lehetőséget biztosít az önkifejezésre. Egy idő után tudtam, hogy ha művész akarok lenni, számomra ennek az éneklés a legjobb módja.
- Szinte gyermekfejjel, alig húsz évesen debütált Berlinben A varázsfuvola Paminájának szerepében. A produkció hatalmas nemzetközi sikert aratott, az ön nevét pedig azonnal szárnyára kapta a világhír...
- Nem azonnal. Ez a Komische Oper előadása volt Kelet-Berlinben, néhány héttel a berlini fal leomlása előtt... De tény, hogy a produkció felkeltette a sajtó figyelmét, mint minden Harry Kupfer-rendezés. Ezt követően valóban több európai operaháztól is meghívást is kaptam, hogy énekeljem el Pamina szerepét; valahogyan ez lett a „beugróm" a nemzetközi opera világába.
- Opera-, oratórium- és dalénekesként egyaránt fellép, utóbbi minőségében pedig Schiff Andrással is többször dolgozott együtt, sőt, nagyszerű felvételt is készítettek. Önhöz melyik műfaj áll legközelebb?
- Nem tudok válaszolni erre a kérdésre. Ezek az eltérő műfajok igen pozitív irányban hatnak egymásra, ezért nem is szeretnék választani közülük. Egy kiváló zongoraművésszel bensőségesen együtt dolgozni természetesen nagyon inspiráló, de a szimfonikus zenekar „keretei" tágabbak, éppen ezért másféle lehetőségekkel kecsegtetnek. Mindkettőnek megvan a saját létjogosultsága.
- Korábban dolgozott már a Budapesti Fesztiválzenekarral. Mi teszi különlegessé ezt az együttest?
- Számos alkalommal dolgoztam együtt a zenekarral, Budapesten és Gran Canarián is nagy sikerrel adtuk elő a Così fan tuttét és a lenyűgöző Don Giovannit 2010-ben. Mindig nagy öröm számomra a közös munka a Fesztiválzenekarral és Fischer Ivánnal, a muzikalitás és a zenélés öröme a nagyszerű gyakorlati érzékükkel párosítva egyszerűen lehengerlő!
- Dvořák Requiemjének szoprán szólamát énekli most. Milyen szerepet játszik az ön pályafutásában a cseh komponista zenéje?
- A Requiem szoprán szólamát most éneklem először. Dvořák általában nagyon jó énekszólamokat ír, rendkívül szép dallamokat; a műveit énekelni mindig nagyszerű érzés.