Az alábbi cikk szponzorált tartalom, nem a Fidelio szerkesztőségének tagjai írták.
A Concerto Budapest tematikus napjai közt immár harmadik éve jelenik meg kiemelten egy-egy zeneszerző. Beethoven és Brahms után ezúttal Schubertre esett a választás. Van ennek valami különleges apropója?
Nem évforduló miatt választottuk Schubertet. Talán nevezhettük volna úgy is a programot, hogy „Hallgassunk Schubertet…minden nap!”.
Zenéjének hallgatása nyugalmat és békét hoz az emberek életébe,
hisz épp olyan emberi, esendő és törékeny, mint mi mindannyian, csak ő ezt meg is meri mutatni a világnak. Ebben a zenében a fájdalom és az öröm is egy finom fátyol mögül jelenik meg előttünk, amelyet nem tudunk megérinteni, ő mégis megérint mindannyiunkat.
Milyen részleteket tudhatunk a Hallgassunk Schubertet! három koncertjéről és az elhangzó művekről?
A Zeneakadémia Nagytermében 15 órától elhangzó koncert különlegességét az adja, hogy a Virtuózokból megismert egészen fiatal, kiváló művészek Maxim Rysanov mentorálásával és aktív közreműködésével adják elő a Pisztráng zongoraötöst. Fontosnak tartom, hogy tehetséges fiatalok egy ilyen nagy művésszel közösen adhassanak koncertet. Ezt követően kettős minőségben is találkozhatunk Baráti Kristóffal, aki az A-dúr Rondót szólaltatja meg, és a „Befejezetlen” szimfóniát dirigálja.
Baráti Kristóf most vezényli először a zenekart?
Igen. Mindig olyan vendégkarmestereket hívok, akik ezt a műhelyt gazdagítani tudják. Baráti Kristóf rendkívüli művész, akinek nagyon sok mondanivalója van.
Egy ráadás koncertet is ígér a program a kamarazene kedvelői számára.
A Kupolateremben 17:30-kor kezdődik az ingyenes kamarakoncert, ahol a Virtuózok két kiemelkedő zongoristája, Rozsonits Ildikó és Boros Mihály a csodálatos f-moll fantáziát adja elő, majd a Keller Quartet a híres d-moll vonósnégyest játssza.
A halál és a lányka az egyik kedvenc vonósnégyesem, amelyhez nagyon sok személyes emlék fűz.
A kvartettünk születésekor ebben a műben találtunk egymásra, és találtuk meg a saját hangunkat, első koncertünkön, 1987-ben játszottuk először ezt a darabot.
Az esti koncerten Schubert nagyzenekari művei kerülnek előtérbe.
A Maxim Rysanov és Rozsonits Ildikó által előadott „Arpeggione” szonátát követően Juliane Banse lesz a koncert első részének főszereplője, aki Schubert legnépszerűbb dalait Liszt, Brahms, Berlioz, Reger és Webern hangszerelésében adja elő a Concerto Budapesttel, Baráti Kristóf vezényletével.
Az együttműködése Juliane Banse énekművésszel nem újkeletű.
Julianéval Kurtág György egyik fő művét, a Kafka-Fragmente szopránra és hegedűre írt egész estés dalciklusát világszerte előadtuk és lemezre vettük. Ez a lemez a legnagyobb hanglemez-díjakat nyerte el. Juliane fantasztikusan énekli Schubert dalait, és bizonyos vagyok abban, hogy művészete különleges élmény lesz mindenki számára.
A koncertet végül Schubert talán legmonumentálisabb műve, a „Nagy” C-dúr szimfónia zárja.
Ehhez a szimfóniához szintén van egy személyes emlékem, hisz ezt a művet dirigáltam első koncertemen a Concerto Budapest élén. Ahogy Schubertről beszélgetünk, egyre világosabb számomra, hogy bár mindig azt nyilatkoztam, hogy Bartók és Beethoven áll hozzám a legközelebb, valószínűleg Schubertet is nagyon szerethetem, hiszen az életem fontos fordulópontjain Schubert ott volt velem mindig.
A koncertsorozatról bővebb információ és jegyvásárlás ide kattintva.
Támogatott tartalom.
Fejléckép: Keller András (Fotó/Forrás: Emmer László / Concerto Budapest)