A Muzsika a kertben sorozat nyáresti koncertje Joseph Haydn ünnepélyes hangvételű C-dúr hegedűversenyével kezdődik. A három tételes művet a szerző az Eszterházy-féle udvar hangversenymestere, Luigi Thomasini számára komponálta 1765 körül. Kállai Ernő ifjú hegedűművész 2006-ban teljes ösztöndíjat kapott a New York-i Juilliard Egyetemre, ahol később Itzhak Perlman tanítványaként szerzett diplomát. A Semmeringi Zenei Fesztiválon 2004-ben megnyerte a legjobb Kodály-mű előadásáért és a legjobb bécsi klasszikus interpretációjáért járó díjat, 2005-ben a spanyolországi Nemzetközi Sarasate Hegedűverseny különdíjasának választották, 2008-ban első díjat nyert a Nemzetközi Carl Flesch Hegedűversenyen, 2011-ben első helyezett lett a New York-i Alexander & Buono Nemzetközi Vonósversenyen. 2012 szeptemberben a Szigeti József Nemzetközi Hegedű- és Brácsaverseny második díját és a közönségdíjat is Kállai Ernő kapta. Ugyanebben az évben pedig az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. által támogatott Junior Prima díjat vehette át a budapesti Szépművészeti Múzeumban. Érdekesség, hogy Haydn neve alatt körülbelül tizenegy hegedűverseny terjedt el, de ezen művek nagy része más szerzők kompozíciói voltak. Abban azonban egyetért a zenetörténet, hogy az A- és G-dúr, valamint az esten elhangzó C-dúr versenymű hitelesek.
Az est további részében már a kamarazenekaré lesz a főszerep. A klasszika után a romantika világába kalauzol el minket a zenekar. Johannes Brahms egész életében kereste az igaz szerelmet és az igazi társat, azonban a házasság és kötöttség elől betegesen menekült. Erről maga így vallott: „Vágyom a 'rendes' nőkre, de valami visszariaszt tőlük. Ezért aztán minduntalan a 'nem rendes' nőknél kötök ki." Szenvedélyes érzelmeit és lelkében dúló kétségeit jól tükrözi az op. 52-es Szerelmi dalkeringők című műve, melyet 1868/69-ben komponált eredetileg négy szólóénekhangra, négykezes zongorakísérettel. A Budapesti Vonósok előadásában most a dalciklus részleteinek kamarazenekari átiratát hallhatjuk.
Alekszandr Glazunov 5 Novelettes című műve térben és időben öt helyszínt, illetve kort mutat be a hallgatónak. A tételek sorrendben: I. Alla Spagnuola - spanyolos stílusban, II. Orientale - keleties, III. Interludium in modo antico - közjáték régies stílusban, IV. Valse - keringő. Magyar vonatkozása is van a ciklusnak, mivel az ötödik tétel címe All' Ungherese, azaz magyaros stílusban. A vonóskar szikrázó, pezsdítő dallamai hallatán megelevenedik majd előttünk az egykori nagy cigányprímások virtuóz játéka.