Mostanában sokat írtunk Farkas Gáborról, a nyomtatott számunkban olvasható interjúban két új lemezéről, tokiói állásáról és május 10-i koncertjéről kérdeztük. A Steinway-nél megjelent Liszt-lemeze kapcsán a méltató kritikákból válogattunk, most pedig új Schumann-lemezéről adunk hírt.

Kapcsolódó
Farkas Gábor: „Ez nem búcsúkoncert!”
A zongoraművész májustól két éven át Tokió rangos zenei egyetemének vendégprofesszori állását tölti be, de ez nem jelenti azt, hogy nem hallhatjuk itthon. Május 10-én a Nemzeti Filharmonikusokkal játszik a Müpában. A koncertről, lemezkészítésről, illetve Lisztről és Schumannról is beszélgettünk vele.
Robert Schumann három, a lemezen hallható remekműve – a Carnaval (Op. 9), az Arabeske (Op. 18) és a Szimfonikus etűdök (Op. 13) – 1834–1839 között, magánéleti hullámvölgyek idején keletkezett. Ezek a híres zongoraciklusok egytől egyig olyan formabontó, ex-centrikusnak mondható művek.
Gyermekkorom óta nagyon közel érzem magamhoz Schumann zenéjét és bonyolult személyiségét,
ami a művein keresztül is megjelenik. Mindhárom darab nagy kedvencem, de különösen a Szimfonikus etűdök, melyet többször is eljátszhattam a Zeneakadémia Nagytermében tartott első szólóestem előtt doktoriskolai konzulensemnek, Kocsis Zoltánnak, aki rengeteget segített a szövevényes darab megfejtésében. Mivel már akkor is sok sikert és szerencsét hozott ez a darab, a Carnegie Hall-beli debütálásom egyik műsorszámaként is ezt választottam, ahol szintén kedvező fogadtatásnak örvendett az előadásomban. Remélem, ez a lemezen is így lesz” – mondta a lemezről Farkas Gábor.