Midori Seiler hegedűművész egyik mestere Végh Sándor volt, nagyon szereti Liszt Ferenc szimfonikus műveit és imádja a somlói galuskát – április 15-én és 16-án újra Budapesten találkozhatnak vele, hiszen ő vezeti a Fesztiválzenekar következő barokk projektjét a Zeneakadémián.
Őrült lendületű táncdallamok, dudanóta és örömzenélésbe torkolló „asztali zene” várja majd a közönséget ezen az alkalmon.
A termékeny Telemann és a kortársai között igen progresszív Fasch műveiből álló koncert Händel érzelmekben gazdag kantátájával zárul. A mű több szálon is kötődik a szerző operaterméséhez, és szinte kiált a színpadi mozgásért. A darab az olasz szoprán, Arianna Vendittelli szólójával hangzik el, igazi barokk hangulatot varázsolva a koncertterembe korabeli barokk öltözékkel, frizurával, sminkkel és gesztikával színesítve az előadást.
„Minden zenekarnak megvannak az erősségei és gyengeségei – egy igazán jó karmester mindig úgy szólaltatja meg őket, mintha a világ legjobbjai lennének” – mondja Daniel Oren izraeli karmester, aki április 22-én és 23-án vezényli a Budapesti Fesztiválzenekart a Budapest Kongresszusi Központban. Egy hamisítatlan romantikus programmal érkezik Budapestre, a német zeneirodalom két nagyágyújának egy-egy nagyszabású slágerdarabjával, Bruckner grandiózus érzelmeket megmozgató „Romantikus” szimfóniájával és Mendelssohn e-moll hegedűversenyével. A versenyművet a végtelen zenei képzelőerővel és tehetséggel megáldott, szintén izraeli Guy Braunstein játssza, aki legfrissebb interjújában így nyilatkozott a darabról: „Egyedülálló, hogy a darab hegedűszólóval kezdődik. Mendelssohn korában különösen újdonságnak számított. Vannak is erről vicces történetek: olyan nagy hegedűművészekről, mint Jasha Heifetz vagy Fritz Kreisler is tudjuk, hogy mindig idegesek lettek a versenymű elejétől.
Azt állították, hogy a zeneszerző ezzel a felütéssel szándékosan sokkolni akart mindenkit, beleértve a szólistát is. Nekem viszont nagyon tetszik.
Ahogy az egész zeneművet, a kezdést is közel érzem magamhoz.”
Emellett a Fesztiválzenekar kamaraformációi áprilisban újra útra kelnek, folytatódik a Zenés körút című, ingyenes fővárosi koncertsorozat. Ezúttal Budapest könyvtáraiban, a Bartók Emlékházban és az Állatkertben bukkannak majd fel a zenészek, április 12-től. A tavaszi Közösségi Hetek során templomi koncertekre kerül sor Hajdúböszörményben, Sajószentpéteren és Budapesten, a zsinagógakoncertek sorozatában pedig Kőszegen és Tapolcán kerül sor hangversenyre.
Ezenkívül a zenekar tagjai újabb tizenkét idősotthonba viszik el Aranykor koncertjeiket, és a Zenevár is három új helyszínen varázsolja el a gyerekeket.
A koncertek ingyenesek, de regisztrációhoz kötöttek.
Fejléckép: Midori Seiler (forrás: Budapesti Fesztiválzenekar)


hírlevél








