A világ egyik legszorosabb évadtervével rendelkező operaházának harmincnégy előadása került veszélybe a zeneigazgató lemondásával, aki két új bemutatót is (Rigoletto, Elektra) dirigált volna az évadban. Welser-Möst az intézmény művészeti vezetőjével Dominique Meyerrel való kapcsolatára közleményben reagált: "Az Opera művészeti irányvonalát tekintve számos ponton nem tudtunk egyetértésre jutni. A művészeti vezetőnek joga van, hogy kialakítsa saját koncepcióját a fellépő énekesek és karmesterek személyében, valamit az egész évad irányvonalát tekintve, ezek a döntések azonban óhatatlanul kihatnak az én szakmai munkámra"- fogalmazott a leköszönő főzeneigazgató.
Dominique Meyer a sajtóhoz eljuttatott közleményében sajnálatát fejezte ki Welser-Möst hirtelen távozása miatt, és emlékeztetett, sem a személyét sem pedig a szakmai felkészültségét nem lesz könnyű pótolni a kiváló karmesternek. A Bécsi Filharmonikusok mint az Operaház rezidens zenekara, közleményében biztosította az intézmény művészeti vezetését, hogy mindent megtesz annak érdekében, hogy a már eddig lekötött koncertek a megfelelő művészi színvonalon valósuljanak meg.
Welser-Möst, aki egyúttal a Clevelandi Szimfonikusok zeneigazgatója, először 1987-ben vezénylet a Bécsi Operaházban, majd a '90-es években rendszeresen dirigált opera- és balettelőadásokat. 2007-től töltötte be a főzeneigazgatói posztot, jelenlegi szerződése 2018 augusztusáig szólt volna.