Paganini és Chopin művei mellett a szintén Liszt-kortárs Busoni dalai, valamint a Liszt darabjai előtt fejet hajtó Bartók és Glazunov, valamint Lutoslawski és Sosztakovics rajzolják ki Liszt jövőbe hajított dárdájának útját. De a Liszt művei által megnyitott úton haladva alakították ki egyéni hangjukat a zenetörténet olyan nagyságai, mint Debussy, vagy Saint-Saëns is. A koncerteken felcsendülő műveik - egy-egy Liszt-darab szomszédságában - ezt a markáns hatást kívánják bemutatni.
A Művészetek Palotájában rendezendő koncerten Liszt műveit egy nagyon szabad, de jól működő képzett társítás során állítják párba a többi komponista szerzeményével. Az olasz hatásokat Paganini 24 capriccio-ja képviseli, aminek egyes darabjait Liszt és Lutosławski is átírta - itt mindhárom verzió elhangzik. Lutosławski Paganini-variációi 1941-ben íródtak, amikor a szerző egy zongorásduó tagjaként varsói kávéházakban zenélt. További itáliai szál Liszt Spozalizio és Chopin Barcarolle című opuszának párhuzamba állítása. Az orosz oldalt Liszt Elégiája és Glazunov Liszt emlékére írt elégiája, továbbá Sosztakovics d-moll cselló-zongora szonátája képviseli. Az első részt Busoni Goethe-dalai zárják, majd a szünet után Liszt Három cigány című, egészen különleges darabja következik. A Lenau versére szerzett Liszt-dalban a zongora olykor cimbalomhatást kelt. Hasonlóképp a népzenei elemeket illusztrálja Bartók I. rapszódiája is, mely Maros-Torda megyei verbunkost és Temes megyei román táncdallamot idéz. A koncerten közreműködik: Arvid Engegard (hegedű - képünkön), Steven Isserlis (gordonka), Megyesi Schwartz Lúcia, Hanno Müller-Brachmann (ének), Lendvay József (hegedű), Rados Ferenc (zongora), Simon Izabella (zongora), Várjon Dénes (zongora), Vígh Andrea (hárfa). A hangversenyen három olvasónk a Fidelio vendégeként vehet részt másodmagával, amennyiben az alábbi kérdésre a helyes választ adja meg:
Milyen alkalomból értekzett Bartók Béla Liszt Ferenc címmel, amelyben arról számolt be, hogy még mindig nincs megfelelő helyén értékelve a zeneszerző, és inkább kisebb, zeneileg kevésbé jelentős műveit jobban szeretik és ismerik, mint érettebb, jövő felé mutató fontosabb alkotásait, fő műveit?