A május 26. és június 3. között megrendezett megmérettetésen a győztes Venting Kang a Bostoni New England Conservatory hallgatója, és a Magyarországon is ismert világhírű brácsaművész, Kim Kashkashian tanítványa. A háromévente megrendezett nemzetközi megmérettetésen a másodiknak járó díjat a német Barbara Buntrock kapta, a negyedik és ötödik helyezések pedig francia muzsikusokhoz - Adrien Boisseau és Helene Clement - jutottak. Blaszauer Róbert a versenyt követően elárulta: külföldi, főleg németországi kiállításokon rendszeresen bemutatja hangszereit, így került kapcsolatba a korábbi versenygyőztes Veit Benedikt Hertenstein fiatal német muzsikussal, aki ugyancsak az ő brácsáján játszott. "Elsősorban az olasz és német hangszerek számítanak a világpiacon. Az első díjhoz tett felajánlással azt is szeretném igazolni, hogy a magyar hangszerkészítés versenyképes. Úgy érzem, ezzel a kollégákat, a szakmát is képviselem" - nyilatkozta a hangszerkészítő, akinek a büszkeségét növelheti, hogy a harmadik helyezett japán Makino Kimi és a különdíjas svájci Andrea Burger is Blaszauer-brácsával ért el jó eredményt a rangos versenyen.
Blaszauer Róbert műhelyében javítással is foglalkoznak, valamint különleges, művészi szépségű barokk hangszereket, például gambát, barytont, piccolo cello d'amorét is építenek. "Ezek azért kerültek a repertoárunkba, mert csak a hegedűkészítésből nem lehetne megélni, a magyar piachoz képest sokan vagyunk" - magyarázza a mester. A faanyagot a sikeres új és régi stílusú hangszerekhez Erdélyben vásárolta, bár mint megjegyezte, vett németországi fát is, amiről később kiderült, hogy Erdélyből származik. A hangszerkészítő megemlítette, hogy Rozsos Tamásnál, a híres operaénekes Rozsos István fiánál is van egy brácsája: a magyar zenész a tokiói nemzetközi verseny alapító-szervezője, Imai Nobuko növendékeként szerzett mesterdiplomát Genfben, és többször is kamarapartnere volt már Veit Benedikt Hertensteinnek.