A Malajziában született művésznő impozáns bemutatót tartott vendégeinek május 15-én, nemcsak részleteket játszott a darabból, hanem vetítésekkel is felidézte annak európai fogadtatását, a földrészen első - magyarországi - bemutatkozását és a lemezfelvételt a Londoni Szimfonikusokkal is. A program során szó esett Budapestről, a Győri Filharmonikus Zenekarról és Fekete Gyuláról, akit a művésznő kért fel a Vörös szoba álma megkomponálására, és aki elkísérte őt Nagy-Britanniába, a zenekari felvételre. A magyar zeneszerző, aki a Zeneakadémia zeneszerzés tanszékének vezetője, videón beszélt arról, miért dolgozott szívesen a keleti és a nyugati kultúra ötvözeteként jellemzett művön.
A Vörös szoba álma zongoraverseny megalkotásának gondolatát az azonos című regény alapján készült 1987-es kínai tévésorozat népszerűvé vált melódiája ihlette. Célja az volt, hogy e sajátosan és hagyományosan kínai témát és történetet a mai közönség számára "a zene nemzetközi formájába" öntsék - mondta Claudia Yang. Fekete Gyulára azután esett a választása, hogy több neves zeneszerzővel is konzultált elképzeléseiről. Ugyanakkor - jegyezte meg - fontos volt az is a számára, hogy a lemezfelvétel karmestere kínai legyen, végül ezért döntöttek Tang Mu-haj mellett. A zongoraművész kiemelte, hogy Magyarországhoz erős a kötődése, férjével és ikerlányaival együtt több évet töltött Magyarországon, Bécsben tanult, a magyar klasszikus zene tisztelője. 2011-ben, a Liszt-évfordulón a magyar kormány kulturális követeként Ázsiában és Európában koncertezett. Orbán Viktor miniszterelnök tavalyi kínai látogatása alkalmával vehette át a Pro Cultura Hungarica elismerést.
A Vörös szoba álma négytételes zongoraverseny kínai, egyben világpremierje 2014 szeptemberében volt Pekingben a Győri Filharmonikusokkal, akiket Ács János dirigált. Ugyancsak ők voltak azok, akik idén bemutatták a Budapesti Tavaszi Fesztivál közönségének. A darab készül Ausztriába, Oroszországba, Németországba, Japánba, Indonéziába.