Klasszikus

Megkerült a 120 milliós hegedű

2009.08.18. 12:05
Ajánlom
Hahn-Bin hegedűművész 120 millió forintos hangszerét hétfő hajnalban egy New York-i taxiban felejtette. Szinte alig volt ideje pánikolni, hiszen a GPS, a műholdas helymeghatározás segítségével rekordidő alatt, néhány órán belül visszakapta.

Az egyik vezető New York-i taxicég szóvivője szerint már egy zenekarnyi hangszert felejtettek náluk az utasok. 1999-ben Yo-Yo Ma hagyott egy 2.5 millió dollár értékű csellót az autóban, két évvel később Lynn Harrell 4 millió dolláros Stradivari csellója maradt ott. Ezek egy-két napon belül megkerültek, csakúgy, mint a New York-i Filharmonikusok koncertmesterének, Glenn Dicterow-nak a múlt szeptemberben elhagyott Guarneri hegedűje.

Bár nem minden esetben van a feledékeny zenészeknek ilyen szerencséjük, ezúttal még egyszerűbben oldódott meg a probléma. Hahn-Bin koreai származású hegedűművész vasárnap esti koncertje után, hétfő hajnalban ment haza taxival, már otthon volt, amikor feltűnt, hogy hiányzik 1875-ös, Giovanni Francesco Pressenda hegedűje és a hitelkártyája. A taxitársaság GPS keresőinek segítségével még aznap, néhány órán belül visszakerült hozzá minden tulajdona anélkül, hogy a sofőrrel beszéltek volna, ő ugyanis nem látta az autóban maradt hangszer és a munka befejeztével hazament New Jersey-be.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

Amikor a nadrág és a kották is otthon maradnak

Vásáry Tamás számos alkalommal muzsikált együtt Érdi Tamással, ez a történet is egy ilyen koncertről szól. Érdi Szabó Márta könyvben írta meg fia történetét, ebből közlünk egy szemelvényt.
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Jazz/World

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Klasszikus kult50

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.
Klasszikus hír

Draskóczky Gábort díjazta az Amerikai Hegedűtársaság

A clevelandi hangszertársaság minden évben díjakat ad át a legjobb vonós hangszerek és vonók készítőinek.
Klasszikus interjú

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Klasszikus lemez

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.
Klasszikus koktélparti

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?