Klasszikus

Menedzseljen ön is klasszikus zenészeket!

2017.01.10. 13:57
Ajánlom
Február 13-án indul a Werk Akadémia hiánypótló képzése, a Komolyzenei menedzser szak. Szakmai vezetője Meczner Vera, a Gradus Művészügynökség vezetője lesz.

A Werk Akadémián már évek óta folyó színházi, könnyűzenei és képzőművészeti menedzser képzéseken végzett hallgatók sikerein felbuzdulva az intézmény elhatározta, hogy - a magyarországi szakmai hiányt pótlandó - 2017-ben elindítja komolyzenei menedzser tanfolyamát. A féléves képzés során a hallgatók megismerhetik a komolyzenei menedzsment alapjait, a sajtó, a marketing, a szerzői jog, a produkció- és koncertszervezés alapjait, a zenekari menedzsment és zenekari ügyvezetés irányait, a klasszikus zenében rejlő piaci import lehetőségeit, a hatékony pályázatírási és szponzorációs megoldásokat.

Werk Akadémia

Werk Akadémia (Fotó/Forrás: Andr303241S)

A heti két iskolai alkalmon túl több, a hazai klasszikus zene meghatározó helyszínén folyó gyakorlati órán vehetnek részt a hallgatók, ahol első kézből tapasztalhatják meg a koncertek szervezésének metódusait. Az előadók között megtalálhatjuk Egri Gábort, a Müpa marketing- és sales-vezetőjét, Zimányi Zsófiát, a Pentaton Művész- és Koncertügynökség tulajdonosát, Herczeg Tamást, a Szegedi Szabadtéri Játékok igazgatóját, Horváth Zsoltot, a Pannon Filharmonikusok igazgatóját, Kovács Gézát, a Magyar Nemzeti Filharmonikus Zenekar ügyvezetőjét és Körner Tamás menedzsert, aki Baráti Kristóf, Várdai István és Várjon Dénes impresszáriója. 

„Komoly lemaradásban van az ország a jó szakemberek képzésében”

A képzést mentoráló Meczner Vera, a Gradus Művészügynökség vezetője saját művészügynökségében többek között Rost Andreával, Bella Mátéval, Polyák Lillával, Pál Tamással, Rab Gyulával és Varró Dániellel dolgozik. Egyetemi mesterfokozatot a University of Warwickon, Cultural Policy and Management szakon szerzett, szakmai tapasztalatot pedig elsősorban az Armel Operaverseny és Fesztivál produkciós vezetőjeként.

Meczner Vera

Meczner Vera

– Folyamatosan azt lehet tapasztalni/hallani, hogy a komolyzenei menedzsment egy veszteséges műfaj és Magyarországon nincs jövője. Az idősebbektől azt lehet hallani még mindig, hogy Strém Kálmán halálával lezárult egy korszak. Hogy látod a helyzetet?

– Valóban nem összehasonlítható a magyarországi és a németországi piac. Ugyanakkor Magyarország tele van tehetséges muzsikusokkal, akiket segíteni kell, illetve zeneértő és zeneszerető közönséggel, akiket pedig a lehető legjobban kell kiszolgálni.

– Kiket vártok a képzésre, illetve kiknek ajánljátok? 

– Nem feltétlenül szükséges a háttértudás, az érdeklődés és elhivatottság már annál inkább! A komolyzene szeretete pedig elengedhetetlen.

– Milyen szempontok alapján választottad ki a vendégelőadókat? Van olyan, akit kiemelnél a listából?

– Mindenképpen a komolyzenei menedzsment krémjét hívtam, és törekedtem arra, hogy nagyon sokféle gondolkodású, szemléletmódú ember adja át a tudását, illetve, hogy a komolyzenei menedzsment minél többféle területéről érkezzenek az előadók. Tanítani fog többek közt Bíró Csilla, Egri Gábor, Kovács Géza, Körner Tamás, Várkonyi Judit, Zimányi Zsófia és Zsoldos Dávid. Nagy öröm volt, hogy mindenki első szóra vállalta a felkérést.

– Milyen felvértezettséggel távoznak majd a résztvevők a félév végén és mire jogosítja fel őket a tőletek kapott bizonyítvány?

– A Werk Akadémia 10 éve bocsájtja ki a hallgatóit és általában több, mint 60%-uk állást is talál, vagy épp megtalálja a helyét a választott szakmájában. Büszkék vagyunk arra, hogy sokuk állandó kapcsolatban marad velünk és folyamatosan kapunk visszajelzéseket, hogy milyen sikereik vannak az életben a Werknek köszönhetően. A Werk Pass egyelőre a filmes és stylist irányokban nyit kapukat, csupán azért, mert ezeket közel egy évtizede ismeri a szcéna. A művészeti menedzser pályán elsősorban a szívósság, a kitartás és a szakma iránti alázat viszi előre a hallgatókat.

Amit mi adunk, az a kapcsolati háló, az irányok megmutatása, a friss szemlélet és gondolkodás.

Több szakunknál már működik az, hogy munkákat tudunk ajánlani a végzetteknek olyan projektekben, amik befutnak hozzánk. És mivel a szakmák kiválóságai tanítanak nálunk, így évről évre egyre több ilyen lehetőség adódik. A komolyzenénél is bízunk benne, hogy ugyanez a tendencia lesz látható, még ha lassabban is kibontakozva.

– Várható-e folytatás vagy egyszeri és megismételhetetlen lesz a mostani képzés?

– Az első képzés után biztosan levonjuk majd a tanulságokat, illetve felmérjük, hogy milyen időközönként lenne érdemes ismételni a képzést. Nem vagyok benne biztos, hogy minden évben szükséges, de abban igen, hogy komoly lemaradásban van az ország a jó szakemberek képzésében, éppen ezért nagyon bízom a folytatásban!

Programkereső

Legnépszerűbb

Plusz

„Akik pörgetik a kultúrát” – Itt a Kult50 idei névsora!

A Fidelio idén is összeállította azoknak a művészeknek a névsorát, akik a saját területükön jelentős teljesítményt nyújtottak az előző év folyamán. Ezúttal is tíz kategóriában választottuk ki az alkotókat és alkotócsoportokat védnökeink segítségével.
Könyv

„Az utolsó mondattal kezdd!” – Könyv jelent meg Kulka János édesapjáról

Azt mondják, a kés Paganinije volt. Mert bebizonyította, hogy gyógyítást is lehet művészi szinten űzni. Ő volt Kulka Frigyes mellkassebész, tüdőgyógyász professzor, aki a mai napig etalon az orvostársadalomban. A hétköznapi embernek inkább a Kulka név üti meg a fülét, ami nem véletlen: a legendás gyógyító Kossuth-díjas színművészünk, Kulka János édesapja volt.
Könyv

11 különleges könyv az Ünnepi Könyvhétről

Az idén nagyon hányatott sorsúra sikeredett könyvhetet végül részben online tartják meg, de ez nem jelenti azt, hogy a könyves újdonságokból ne lehetne csemegézni!
Klasszikus

Amerikában éppen arról megy a vita, hogy rasszista-e a klasszikus zeneelmélet

De óvatosan ítéljünk a kérdésben, mert nem minden „libsi” mondja, hogy rasszista, és senki nem lesz híve a fehér felsőbbrendűségnek attól, mert szereti Beethovent vagy Wagnert.
Vizuál

Budapest legmesésebb tetőteraszai

A Budapest100 csodája, hogy kinyitsz egy átlagos kaput a bulinegyed közepén és besétálsz egy 1800-as években épült ház ősfás udvarába. Vagy kijutsz egy tetőre és új perspektívát kapsz az egész városról. Galéria!

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Klasszikus hír

Elmarad a Nemzeti Filharmonikusok évadnyitó hangversenye

Nem tartják meg a Nemzeti Filharmonikus Zenekar szeptember 25-i koncertjét a Müpában, miután több tag kontaktusba került fertőzött személlyel.
Klasszikus interjú

„Minden, ami valóban személyessé válik bennünk, az inspiráció"

Ávéd János 12 évvel ezelőtt csatlakozott a Modern Art Orchestrához Fekete-Kovács Kornél felkérésére, azóta tenorszaxofonistaként, zeneszerzőként és hangszerelőként erősíti a zenekart. 2011-ben megalakította az Ávéd János Balance formációt, melynek célja, hogy új zenei lehetőségeket fedezzenek fel és spontán felmerülő dallami elemeket használjanak. A művésszel Kodály hagyatékának gondozásáról, új, saját lemezéről és inspirációs forrásokról beszélgettünk.
Klasszikus magazin

Amerikában éppen arról megy a vita, hogy rasszista-e a klasszikus zeneelmélet

De óvatosan ítéljünk a kérdésben, mert nem minden „libsi” mondja, hogy rasszista, és senki nem lesz híve a fehér felsőbbrendűségnek attól, mert szereti Beethovent vagy Wagnert.
Klasszikus hír

Kilép az ország határain a Virtuózok novemberben induló új évada

A nemzetközivé bővülő klasszikus zenei televíziós tehetségkutató hatodik évada november 27-től látható a Duna Televízióban.
Klasszikus interjú

Bretz Gábor: Nem lehet megunni a Kékszakállút

Szeptember 26-án Bartók Béla műveiből ad koncertet a Concerto Budapest. A műsorban egyetlen operája, A kékszakállú herceg vára is elhangzik. Vörös Szilvia énekli Juditot, a várurat pedig Bretz Gábor. A basszusénekest telefonon értük el, hogy az operáról kérdezzük.