Klasszikus

Menedzseljen ön is klasszikus zenészeket!

2017.01.10. 13:57
Ajánlom
Február 13-án indul a Werk Akadémia hiánypótló képzése, a Komolyzenei menedzser szak. Szakmai vezetője Meczner Vera, a Gradus Művészügynökség vezetője lesz.

A Werk Akadémián már évek óta folyó színházi, könnyűzenei és képzőművészeti menedzser képzéseken végzett hallgatók sikerein felbuzdulva az intézmény elhatározta, hogy - a magyarországi szakmai hiányt pótlandó - 2017-ben elindítja komolyzenei menedzser tanfolyamát. A féléves képzés során a hallgatók megismerhetik a komolyzenei menedzsment alapjait, a sajtó, a marketing, a szerzői jog, a produkció- és koncertszervezés alapjait, a zenekari menedzsment és zenekari ügyvezetés irányait, a klasszikus zenében rejlő piaci import lehetőségeit, a hatékony pályázatírási és szponzorációs megoldásokat.

Werk Akadémia

Werk Akadémia (Fotó/Forrás: Andr303241S)

A heti két iskolai alkalmon túl több, a hazai klasszikus zene meghatározó helyszínén folyó gyakorlati órán vehetnek részt a hallgatók, ahol első kézből tapasztalhatják meg a koncertek szervezésének metódusait. Az előadók között megtalálhatjuk Egri Gábort, a Müpa marketing- és sales-vezetőjét, Zimányi Zsófiát, a Pentaton Művész- és Koncertügynökség tulajdonosát, Herczeg Tamást, a Szegedi Szabadtéri Játékok igazgatóját, Horváth Zsoltot, a Pannon Filharmonikusok igazgatóját, Kovács Gézát, a Magyar Nemzeti Filharmonikus Zenekar ügyvezetőjét és Körner Tamás menedzsert, aki Baráti Kristóf, Várdai István és Várjon Dénes impresszáriója. 

„Komoly lemaradásban van az ország a jó szakemberek képzésében”

A képzést mentoráló Meczner Vera, a Gradus Művészügynökség vezetője saját művészügynökségében többek között Rost Andreával, Bella Mátéval, Polyák Lillával, Pál Tamással, Rab Gyulával és Varró Dániellel dolgozik. Egyetemi mesterfokozatot a University of Warwickon, Cultural Policy and Management szakon szerzett, szakmai tapasztalatot pedig elsősorban az Armel Operaverseny és Fesztivál produkciós vezetőjeként.

Meczner Vera

Meczner Vera

– Folyamatosan azt lehet tapasztalni/hallani, hogy a komolyzenei menedzsment egy veszteséges műfaj és Magyarországon nincs jövője. Az idősebbektől azt lehet hallani még mindig, hogy Strém Kálmán halálával lezárult egy korszak. Hogy látod a helyzetet?

– Valóban nem összehasonlítható a magyarországi és a németországi piac. Ugyanakkor Magyarország tele van tehetséges muzsikusokkal, akiket segíteni kell, illetve zeneértő és zeneszerető közönséggel, akiket pedig a lehető legjobban kell kiszolgálni.

– Kiket vártok a képzésre, illetve kiknek ajánljátok? 

– Nem feltétlenül szükséges a háttértudás, az érdeklődés és elhivatottság már annál inkább! A komolyzene szeretete pedig elengedhetetlen.

– Milyen szempontok alapján választottad ki a vendégelőadókat? Van olyan, akit kiemelnél a listából?

– Mindenképpen a komolyzenei menedzsment krémjét hívtam, és törekedtem arra, hogy nagyon sokféle gondolkodású, szemléletmódú ember adja át a tudását, illetve, hogy a komolyzenei menedzsment minél többféle területéről érkezzenek az előadók. Tanítani fog többek közt Bíró Csilla, Egri Gábor, Kovács Géza, Körner Tamás, Várkonyi Judit, Zimányi Zsófia és Zsoldos Dávid. Nagy öröm volt, hogy mindenki első szóra vállalta a felkérést.

– Milyen felvértezettséggel távoznak majd a résztvevők a félév végén és mire jogosítja fel őket a tőletek kapott bizonyítvány?

– A Werk Akadémia 10 éve bocsájtja ki a hallgatóit és általában több, mint 60%-uk állást is talál, vagy épp megtalálja a helyét a választott szakmájában. Büszkék vagyunk arra, hogy sokuk állandó kapcsolatban marad velünk és folyamatosan kapunk visszajelzéseket, hogy milyen sikereik vannak az életben a Werknek köszönhetően. A Werk Pass egyelőre a filmes és stylist irányokban nyit kapukat, csupán azért, mert ezeket közel egy évtizede ismeri a szcéna. A művészeti menedzser pályán elsősorban a szívósság, a kitartás és a szakma iránti alázat viszi előre a hallgatókat.

Amit mi adunk, az a kapcsolati háló, az irányok megmutatása, a friss szemlélet és gondolkodás.

Több szakunknál már működik az, hogy munkákat tudunk ajánlani a végzetteknek olyan projektekben, amik befutnak hozzánk. És mivel a szakmák kiválóságai tanítanak nálunk, így évről évre egyre több ilyen lehetőség adódik. A komolyzenénél is bízunk benne, hogy ugyanez a tendencia lesz látható, még ha lassabban is kibontakozva.

– Várható-e folytatás vagy egyszeri és megismételhetetlen lesz a mostani képzés?

– Az első képzés után biztosan levonjuk majd a tanulságokat, illetve felmérjük, hogy milyen időközönként lenne érdemes ismételni a képzést. Nem vagyok benne biztos, hogy minden évben szükséges, de abban igen, hogy komoly lemaradásban van az ország a jó szakemberek képzésében, éppen ezért nagyon bízom a folytatásban!

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Rabul ejtette a franciák szívét, most Carreras partnere: Pasztircsák Polina

Violetta szerepében óriási sikert aratott a Toulouse-i Operaház szezonnyitó Traviata előadásában Pasztircsák Polina. A fiatal szopránnal beszélgettünk, aki titkos álmát és zenei idolját is elárulta nekünk.
Klasszikus

Baráth Emőke női zeneszerző műveiből készített új lemezt

A 17. velencei énekes-zeneszerzőnő művei szerepelnek Baráth Emőke és az Il Pomo d’Oro új lemezén, amely az Erato kiadásában jelenik meg.
Zenés színház

„Volt bennem nosztalgia” – Musicalt énekel új lemezén Dolhai Attila

A rajongók és Dolhai Attila kedvenceiből állt össze az a dupla album, amellyel az énekes négy év után visszatér a musical műfajához.
Jazz/World

Így szól A rózsaszín párduc jazz-fusion változatban

A Fidelión mutatkozik be az Antal Gábor Trió stúdió session sorozatának harmadik, befejező része. Két saját szerzemény után ezúttal Henry Mancini híres filmzenéjéből készült feldolgozással jelentkeznek.
Jazz/World

Sötét sarkok a modern jazzben

Mitől sötét a darkjazz, milyen attribútumai vannak, és mi köze van a filmművészethez? Jazztörténeti sorozatunk következő epizódja.

Támogatott mellékleteink

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Klasszikus hír

Bajorország legmagasabb kitüntetésében részesült Jonas Kaufmann és Jörg Widmann

Jonas Kaufmann tenor és Jörg Widmann klarinétművész kapták a bajorok legrangosabb kitüntetését, a Maximilian-rendet.
Klasszikus interjú

„Ha valaki nem tud rendesen kiabálni, akkor nem lesz jó erre a pályára”

Beke Márk most ért haza brazíliai turnéjáról, fellépett már a Budapest Arénában több ezer néző előtt, és sorra nyeri a versenyeket. A Virtuózok idei abszolút győztesét kilenc évesen fedezte fel tanára, Kuna Lajos.
Klasszikus Film

Tetszett a Ruben Brandt? Ezeket a klasszikus zenéket hallhatod benne

Milorad Krstić animációs filmje, a Ruben Brandt, a gyűjtő az idei tél egyik legsikeresebb mozija, amelyben számos utalás történik a nyugati kultúra ikonikus alkotásaira. De milyen zenék hallhatók benne?
Klasszikus hír

Együttműködésről döntött a Filharmónia Magyarország és a Fesztiválzenekar

Az elmúlt öt évben több mint egymillió ember hallhatta a Filharmónia Magyarország rendezvényeit országszerte. A koncertszervező cég most együttműködési megállapodást írt alá a Budapesti Fesztiválzenekarral.
Klasszikus interjú

Rabul ejtette a franciák szívét, most Carreras partnere: Pasztircsák Polina

Violetta szerepében óriási sikert aratott a Toulouse-i Operaház szezonnyitó Traviata előadásában Pasztircsák Polina. A fiatal szopránnal beszélgettünk, aki titkos álmát és zenei idolját is elárulta nekünk.