A 18. századi Bécs egyik botrányát dolgozza fel Lorenzo Da Ponte teljes címén Così fan tutte ossia Lascuola degli amanti című librettójában, amelyből Mozart a legproblematikusabb – és zenei szempontból talán a legmagasabb rendű – operáját írta meg. Così fan tutte – nyers fordításban annyit tesz, mindenki (pontosabban minden nő) ugyanúgy csinálja. A cselekmény egy vérbeli álruhás történet, amelynek középpontjában két jegyespár áll. A férfiak fogadásból úgy teszi próbára választottjuk szerelmét, hogy másnak adva ki magukat megpróbálják elcsábítani a két lányt. S hogy „mit tesz minden nő”? Természetesen túljár az ellenkező nem eszén. A Mozart-életmű legvirtuózabb áriáit tartalmazó darab mintha egyetlen nagy morális kérdőjel volna: Mozart és zseniális szövegkönyvírója a szerelem erkölcsi határaira kérdeznek rá. Ahogy Fodor Géza fogalmaz: „A Così fan tutte a 18. századi művészet és az egész operairodalom páratlan, egyszeri jelensége, valószínűtlen, játékos lebegés az élet és az eszmény között.”
Vashegyi György, a Zeneakadémia régizenei tanszakának vezetője, a historikus előadói gyakorlat egyik legjelentősebb hazai képviselője az egyetem szimfonikus zenekarával, kórusával és ének szakos hallgatóival koncertszerű előadásban adják elő az operát.
Ferrando szerepében meghívott vendégként áll a színpadra Megyesi Zoltán, a barokk és klasszikus oratóriumok és operák specialistájaként számon tartott tenorista.