Darmstadt a kortárs avantgarde zene kiemelt helyszíne volt a ötvenes-hatvanas évektől, itt bontakoztak ki a szeriális zene jegyében létrejött irányzatok, és mindaz, amit ma „darmstadti iskolaként” emlegetünk. A város ápolja ennek a zenei vonalnak a máig ható örökségét. A Stockhausen, Boulez és Ligeti nevével fémjelzett kortárs zenei esemény, az 1946-ban indult Internationale Freienkurse für Neue Musik máig megrendezésre kerül, idén július 14-től 28-ig tart, a szervezők mesterkurzusokat és koncerteket tartanak a szakmabelieknek és az érdeklődőknek.
A rendezvény erős szűrőjét jelzi, hogy a legkiválóbb magyar zeneszerzők (Kurtág, Szőllősy, Ligeti, Balassa, Jeney) is ritkán szerepeltek a programban – közölte Balogh Máté zeneszerző a Fidelióval. „Valóban a kortárs magyar zeneszerzés és előadóművészet kivételes alkalmáról van szó” – tette hozzá a komponista, akinek az egyik szerzeménye is el fog hangozni Molnár Anna énekestől.
Molnár Anna, aki 2017-ben diplomázott a Zeneakadémián, július 26-án csütörtökön lép fel a Donatienne Michel-Dansac által vezetett kurzus hangversenyén. (Nem a hivatalos fesztiválprogramban, amelyben professzorok zenélnek.) Eötvös Péter Goretsch, goretsch! című művét, Kurtág György Eszká - Emlékzaj című hét dalát Tandori Dezső szövegeire, valamint Balogh Fiatal asszonyok éneke című opuszát adja elő. Ez utóbbi József Attila versének feldolgozása, és magyarul hangzik el.