Alighanem a legnagyobb zeneszerzők is megilletődnének a feladattól, hogy töredékben maradt Mozart-alkotásokat fejezzenek be, Timothy Jones, a londoni Royal Academy of Music professzora azonban volt olyan bátor, hogy több hegedű-zongora tételt tett egésszé. Az ebből készült felvételek, amelyeken Racher Pogder hegedűművész és Christopher Glynn fortepiano-művész muzsikál, a Channel Classics kiadónál jelentek meg.
A klasszikus zenében persze nem ismeretlen a posztumusz befejezések jelensége: rögtön Mozart egyik legismertebb alkotása, a Requiem juthat az ember eszébe, amelyet a szerző özvegyének megbízásából Franz Xaver Süssmayr fejezett be. De Puccini Turandot, illetve Alban Berg Lulu című operáinak is van sztenderd befejezése, noha szerzőjük az elkészülés előtt elhunyt.
Timothy Jones projektje abban különbözik, hogy ezek a Mozart-tételek nem érnek fel a Requiem, a Turandot vagy a Lulu jelentőségével, de nem is az volt a zenetudós célja, hogy az életmű pótolhatatlan darabjait megmentse.
A lemezen egy-egy töredéknek különböző befejezései hallhatók: egy 1782-es B-dúr, egy 1789-es G-dúr és egy 1784-es A-dúr töredéknek két-két változata.
Mozart életének utolsó évtizedéből mintegy 100 töredék maradt fenn. A kutató munkája során azt is figyelembe vette, hogy a zeneszerző milyen stíluseszközöket alkalmazott a töredékek alkotásának egyes éveiben.
A lemezt itt lehet meghallgatni.
A teljes lemez a YouTube-on.