Zenés színház

Mozart operájával folytatódik a Figaro-saga Szentendrén

2018.06.26. 15:25
Ajánlom
A Co-Opera produkciója Szegedre, Győrbe és Debrecenbe is eljut majd Szabó Máté rendezésében.

Először július 27-én és 28-án, Szentendre Fő terén láthatja a közönség Mozart Figaro házassága című operáját, amelyet az operatörténet a tavaly színre került A sevillai borbély című Rossini-mű párdarabjának tekinthet.

A művet a következő évadban az ország további tizenegy színházában is előadják, összesen ötven előadáson – mondta Vadász Dániel, a projekt igazgatója a június 26-i sajtótájékoztatón a Rózsavölgyi Szalonban.

Fontos, hogy magyarul éneklik az operát

– tette hozzá, kifejtve, hogy nem várhatjuk el az operahallgatóktól, hogy anyanyelvi szinten beszéljenek olaszul. A Co-Opera produkciója viszont élményt akar biztosítani azoknak is, akik a zenén túl a színházi élményért jönnek Mozartot hallgatni.

A Figaro házassága Almaviva gróf borpanziójában játszódik, a díszlet Khell Csörsz, a jelmez Benedek Mari munkája, a dramaturg Kenesey Judit. Többszörös szereposztásban készül a produkció. A gróf szerepében Haja Zsolt, Kovács István, Kendi Lajos és Szélpál Szilveszter, grófnéként Fodor Beatrix, Schnöller Szabina, Kolonits Klára, Somogyvári Zita, Rendes Ágnes és Rálik Szilvia látható. Suzanne alakjában Bordás Barbara, Rácz Rita, Keszei Bori és Horák Renáta áll színpadra, Figaro Cseh Antal, Pataki Bence, Kiss András és Donkó Imre lesz.

figaro-152943.jpg

Az előadás szereplői és alkotói a sajtótájékoztatón.

Vasvári Csaba, a Szentendrei Teátrum igazgatója elmondta, hogy nagy megtiszteltetés számára, hogy Szentendrén debütál a Figaro. Emlékeztetett arra, hogy a teátrum idén 50. évadát kezdi meg. Gyüdi Sándor karmester, a Szegedi Nemzeti Színház igazgatója saját városával kapcsolatban azzal büszkélkedett, hogy a vidéki operajátszás fellegvárának számítanak, innen indult például a most címszerepet éneklő Pataki Bence karrierje is.

A Co-Opera nem áll meg az országhatároknál. A produkció iránt a belgák és a hollandok is érdeklődnek, az olasz All'Operával való együttműködés eredményeképpen pedig 2019 nyarán az észak-olaszországi Verbaniában is színpadra kerül a darab.

Az előadás létrehozásában együttműködő színházak megosztják a költségeket és az évadon belüli játszási periódusokat is. A díszleteket a győri műhely készítette, a jelmezeket a szegediek varrták. A budapesti próbákat követően a főpróbahéten a debreceni színház biztosítja a próbahelyiségeket.

Az előadásokon közreműködik majd a debreceni, a győri és a szegedi színház énekkara és zenekara, valamint a Kodály Filharmónia Debrecen.

A Figaro házassága művészi koncepciójáról Szabó Máté elmondta, hogy ez egy zárt darab, amely olyan sokféle emberi kérdést fogalmaz meg, amelyekből egyet-egyet kiemelve is komoly drámát lehetett volna írni. „A Figaro házassága minden rendező álma” – mondta.

A címlapképen az opera női szereplői: Bordás Barbara, Fodor Beatric és Schnöller Szabina. Forrás: Szentendrei Teátrum.

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

Amikor Pavarottit kifütyülték a milánói Scalában

Mindenkinek lehet gyenge pillanata, még az isteni Lucianónak is, az olasz operaközönség azonban nem elnéző. 1992-ben, egy Don Carlos előadáson még őt is kifütyülték.
Vizuál

A Pilátus is versenybe szállhat a Golden Globe-ért

Dombrovszky Linda filmjét beválogatták a legjobb idegennyelvű filmnek járó Golden Globe-díjért versenybe szálló alkotások közé, a Foreign Language Film Series 2021 elnevezésű programba.
Vizuál

Raffaello nem szerette az orrát, ezért retusálta azt önarcképein

A reneszánsz olasz festő valószínűleg saját orrának "idealizált" változatát festette meg önarcképein, vélik olasz kutatók.
Színház

Folytatódik a vita az SZFE körül, ezek a legújabb fejlemények

Megszólalt a kinevezett kuratórium két tagja, az egyetem diákjai videóban válaszoltak.
Színház

„Az én Kisvárdám” – Közkedvelt művészek mesélnek kisvárdai emlékeikről

Az összetartozás évében különösen fontos a magyarországi és a határon túli kulturális, színház szakmai találkozás. Ezzel a sorozattal a szervezők erre szeretnék felhívni a figyelmet.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

„Legyünk rá büszkék, és soha ne felejtsük el, honnan érkeztünk!”

Molnár Levente – a nemcsak itthon, de világszerte is ismert és népszerű bariton – nem először alakítja egyik legjelentősebb nemzeti operánk, a Bánk bán címszerepét. Ezúttal augusztus 19-én, a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon, a Co-Opera 2020-as bemutatójában, a Kossuth-díjas Vidnyánszky Attila által rendezett produkcióban kelti majd életre a magyar történelem egyik legismertebb alakját. Az operaénekessel a közelgő premier kapcsán többek között arról is beszélgettünk, mennyire érzi közel magához a kősziklaként helytálló, hazájához és királyához hűséges nemes karakterét.
Zenés színház musical

Hallgass bele a Diana-musicalbe!

A Diana hercegnő életéről szóló musicalt a hivatalos Broadway-bemutató előtt levetíti a Netflix streamingszolgáltató.
Zenés színház interjú

Ősanya és végzetasszony – Interjú Gál Erika operaénekessel

Gál Erika mindkét karaktert elsőrendűen hozza, azonban az egyik sokkal közelebb áll hozzá. Beszélgetésünkben azt is elmondta, melyik. Az operaénekes azt is bevallotta, hogy keveset ácsingózik az újságírók figyelmére. Ezt azonban egyáltalán nem bánja.
Zenés színház interjú

„A művészet szépsége, hogy korlátok között szabadok lehetünk”

Az államalapítás ünnepének előestéjén, augusztus 19-én a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon felcsendülnek a Bánk bán című opera csodaszép, minden magyar számára ismerős dallamai. A Kossuth-díjas Vidnyánszky Attila rendezésében létrejövő produkció főbb szerepeiben Molnár Levente mellett Fischl Mónikát és Mester Viktóriát is láthatja majd a közönség. Az előadás karmesterével, a Liszt Ferenc-díjas, Érdemes Művész Kesselyák Gergellyel a közelgő premier kapcsán beszélgettünk.
Zenés színház magazin

Amikor Pavarottit kifütyülték a milánói Scalában

Mindenkinek lehet gyenge pillanata, még az isteni Lucianónak is, az olasz operaközönség azonban nem elnéző. 1992-ben, egy Don Carlos előadáson még őt is kifütyülték.