Az album Eötvös Péter The Gliding of the Eagle in the Skies, Jet Stream, All vittime senza nome és Dialog mit Mozart című szimfonikus műveit tartalmazza a szerző vezényletével. Fazekas Gergely zenetörténész a lemez ismertetőjében azt írja, hogy a Dialog mit Mozart című szimfonikus művet Eötvös 2013-2014 telén komponálta, és a da capo című, cimbalom- vagy marimbaszólóra és kamaraegyüttesre írott darab szimfonikus átirata, amely eredetileg concerto volt és Lukács Miklós cimbalomművész ihlette.
A darab a salzburgi Mozarteum archívumában található Mozart kézirattöredékekre épül, összesen kilencre.
Eötvös Mozart-dallamokból, harmóniamenetekből, textúrákból indul ki, ezeket szövi tovább saját fantáziája szerint. A szimfonikus átirat hűen követi az eredetit, még a szólisztikus anyagok is megmaradtak, valamiféle barokk concerto grosso jelleget is kölcsönözve a Mozarttal folytatott dialógusnak.
Ugyancsak konkrét előadó, a trombitaművész Markus Stockhausen volt az ihletője, címzettje és első előadója a Jet Stream című 2002-es trombitaversenynek. Eötvös számára a jazz csak kiindulási pont ebben a műben. A "futóáramlás" (jet stream) kifejezés egy meteorológiai jelenségre utal, a szűk keresztmetszetben összpontosuló, nagy szélsebességű vízszintes légáramlási zónákra. „A Jet Stream egy festmény, horizontális csíkok különböző vastagságú ecsetekkel (több kilométer széles is lehet), veszélyes sárgás-kékes-higany színek, a magaslégköri szelek energiája, a sodrás, ami olyan is lehet, mint egy japán embertömeg az egyirányú utcán, ahol csak egy valaki (a trombitás) próbál az ellenkező irányba menni. Sodrás és ellenállás...” - írja művéről Eötvös.
A The Gliding of the Eagle in the Skies (Az égen sikló sas) című zenekari darabot a Baszk Nemzeti Zenekar rendelte meg, ősbemutatóját 2012-ben tartották a spanyolországi Pamplonában. Az egytételes mű elsődleges inspirációs forrását a baszk népzene jelentette, amely a zenében nem közvetlen formában jelenik meg. Eötvös rengeteg baszk népdalt végighallgatott a mű koncepciójának kialakítása során.
Az Alle vittime senza nome (A névtelen áldozatoknak) című darabot a négy legnagyobb olasz szimfonikus zenekar közösen rendelte Eötvös Pétertől, az ősbemutatót a milánói Scalában tartották 2016-ban. A mű a migrációra reflektál.
„Művem azoknak az arab és afrikai embereknek az emlékére íródott, akik akaratukon kívül túlzsúfolt hajókra kapaszkodtak fel abban a reményben, hogy majd egy boldogabb világba érkezhetnek, de az olasz partok elérése előtt elsüllyedtek a nyílt tengeren.
A kompozíciós munka során rendkívül éles képeket láttam magam előtt: nemcsak az egyes emberek arcát, hanem azokat a sűrű embertömgeket is, akik ezeken a lélekvesztőkön utaztak összezsúfolódva. Ezek a képek váltak zenévé a szóló hangszerek lágy dallamaiban és a súlyos hangtömegeket megmozgató zenekari tuttikban” - olvasható Eötvös Péter gondolatmenete a lemez bookletjében.