Az Orfeo Zenekar és a Purcell Kórus azon együttesek közé tartoznak, akik nyáron sem pihennek: az előző évad végén nagy sikerrel zárult két koncertből álló sorozatuk a BMC-ben. Az „Orfeo Napok” első hangversenyének műsorán Johann Sebastian Bach kevéssé játszott, de rendkívül értékes kantátáit halhatták az érdeklődők, június 12-én pedig az ”Út Bachig – 4 generáció” programmal különleges zenei utazásra invitálta a hallgatóságot a műsor megálmodója, Vashegyi György. A négy, egymást szorosan követő komponistageneráció életműve szorosan – olykor rokoni szálakkal is – kapcsolódik egymáshoz: Franz Tunder (1614-1667), Dieterich Buxtehude (1637-1707), Nikolaus Bruhns (1665-1697) és Johann Sebastian Bach (1685-1750) életműve egy-egy pillanatának felvillantása által kirajzolódik egy olyan láncolat, mely által immár kicsit többet tudhattunk meg arról is, hogyan vált zeneszerző-géniusszá Johann Sebastian Bach.
A koncertek tapasztalatai nyomán és hozadékaként Vashegyi György a következő évadban minden érdeklődő számára nyitott kantátakurzust tart a Zeneakadémián Bach műveit alapul véve. A tervek szerint két féléves kurzus célja, hogy betekintést nyújtson Johann Sebastian Bach egyházi kantátáinak világába, elsősorban a zeneszerzői szövegábrázolás elemzése által, valamint egyben útmutatást is adjon e remekművek ma aktuális előadási kérdéseiben.
Az új stúdiummal kapcsolatban Vashegyi György a következőket fogalmazta meg: „Ajánlom a kurzust mindenkinek (énekeseknek, karmestereknek, karvezetőknek, zenetudósoknak és hangszereseknek), aki ke t részletesebben érdekel Bach egyházi kantátáinak lenyűgöző világa. Kizárólag olyan műveket fogok elemezni, melyeket az elmúlt 30 év alatt már elő is adtam, ezért a régizenei előadói gyakorlattal kapcsolatos kérdésekben elsősorban saját tapasztalataimat szeretném a kurzusrésztvevőkkel megosztani.”
A június és július fordulóján a Filharmónia Magyarország által Fertődön megrendezett 32. Régi Zenei Napok alkalmával fontos szerepet kapott az Orfeo Zenekar és Purcell Kórus. A fesztivál nyitóhangversenyét követően a két együttes mint rezidens kórus és zenekar vettek részt Helmuth Rilling karmester mesterkurzusán az Esterházy-kastély Marionettszínházában. A vezénylők Bach: János-passiójából választhattak részleteket, és a Maestro irányításával próbálhattak az együttesekkel. Később természetesen a résztvevő karmesterek egy koncert keretében is bemutathatták frissen szerzett tudásukat, majd a fesztivál záróhangversenyén a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar előadásában teljes egészében hallhatta a fesztiválközönség Bach János-passióját Helmuth Rilling vezényletével.
Az együttesek július végén Helmuth Rilling nagyon megtisztelő felkérésnek tehettek eleget: a megépülésének 250. évfordulóját ünneplő ottobeureni bazilikában adhatta elő az Orfeo Zenekar és Purcell Kórus Bach Máté-passióját a Maestro vezényletével. A hangverseny megrendezésére Németország egyik legnívósabb nyári komolyzenei fesztiváljának keretében került sor: az értő közönségből sokan saját partitúrájukból követték a remekmű előadását. A szólisták Mirella Hagen, Anke Vondung, Maximilian Schmitt, Martin Lattke, Klaus Häger és Tyler Duncan voltak.
A nyár utolsó hónapja pedig a fesztiválok időszaka volt, hiszen augusztus 16-án Sárospatakon, az idén 25 éves Zempléni Fesztiválon lépett fel a két együttes, Bach és Vivaldi műveivel, négy nappal később már az Eszterházi Vigasságok hangversenysorozat részeként muzsikáltak, ahol a hely szellemének megfelelően tisztán Haydn-műsort adtak elő. Augusztus utolsó napjaiban a Purcell Kórus a Concerto Budapest Zenekarral közösen adta elő Haydn A teremtés c. oratóriumát az Arcus Temporum művészeti fesztivál nyitó hangversenyén a Pannonhalmi Főapátság bazilikájában.
A viszonylag csendes szeptembert követően a hazai közönség legközelebb 2016. október 27-én a Zeneakadémia Nagytermében hallhatja a két együttest, amennyiben jegyet vált Mozart Titusz kegyelme K. 621 c. operájának koncertszerű előadására!