Klasszikus

Musical 56-ról

2005.07.20. 00:00
Ajánlom
56 csepp vér címmel zenés darab készül, amelyet az alkotók az 1956-os forradalom ötvenedik évfordulóján, 2006 őszén terveznek bemutatni.

A már majdnem teljesen kész darab Rómeó és Júlia-történet, amely 1956-ban, egy vidéki magyar kisvárosban játszódik. Rómeó forradalmár, Júlia apja ávós, Lőrinc pap kényszerrel beszervezett besúgó.

- Nem politizálni akarunk, a darabban nem foglalunk állást, és didaktikus tanmesét sem szerettünk volna. Akkor élt emberekről szól a musical, fiatalokról, akiknek akkor kellett helytállniuk, s ez vagy sikerült nekik, vagy nem. Azt akartuk megmutatni, hogyan éltek az emberek akkor, hogyan választottak és döntöttek konfliktusaikban, és úgy gondoltuk, ehhez egy klasszikus szerelmi történet alkalmas keret. A tragikus szerelem mellett lesz a darabban sok minden más is, olyan lesz, mint maga az élet - mondja a darabról Mihály Tamás zeneszerző, az Omega együttes tagja. Kérdésünkre, hogy nem tartja-e túl könnyednek a musicalt a témához, azt mondja: amellett, hogy egy komplex színházi műfajról van szó, a musical a legalkalmasabb arra, hogy tömegekhez, elsősorban a fiatalokhoz eljusson. A darabbal ugyanis azt (is) szeretnék elérni, hogy a fiatalabb nemzedékek némi ismeretet szerezzenek 56-ról, és talán egy kicsit közelebb kerüljenek hozzá.

A darabot Szikora János, a szolnoki Szigligeti Színház igazgatója rendelte meg, ő a producer. Az alapötlet Pintér Tamás kaszkadőrtől származik, a szövegkönyvet és a verseket Horváth Péter írja. A rendező és a színészek személye még nem ismert, mint ahogy egyelőre azt sem tudni, hol lesz a premier. Az alkotók ugyanis a két felvonásos darabot látványos táncbetétekkel, tömegjelenetekkel képzelik el, amihez nagy helyszínre, például egy sportcsarnokra volna szükség.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

A Fesztiválzenekar két tagja eljárt egy tüzes tangót, aztán lecsapott Stravinsky

Két pár táncos láb a hegedűszólamból, közös éneklés, és egy olyan Tavaszi áldozat, hogy a fal adta a másikat. Ezzel töltötte meg háromszor a Müpát a Fesztiválzenekar.
Zenés színház

Egy piszok erős nő az arab világban – A víg özvegy Dubajban

Állva tapsolta a közönség az Operettszínház A víg özvegy című előadását Dubajban, ahol három alkalommal látható Szabó Máté rendezése ezekben a napokban. Az alkotókat még az első előadás előtt sikerült utolérnünk.
Tánc

Így néznek ki a fizetések nemek szerint a balettban

A női vezetők hiánya a balettben régi vita tárgyát képezi. Azonban most elindult egy oldal, a Dance Data Project, ami új kérdéseket vet fel.
Klasszikus

Hogyan hangzik Jerikó lerombolása a zene nyelvén? Händel a Zeneakadémián

Händel a barokk kor monumentális komponistája, zenéjének fensége máig megőrizte fényét. A Joshua viszont még hozzá képest is grandiózus.
Könyv

"Várom a behívót, nem sürgetem, de nem is halogatom. Itt az ideje" – 30 éve halt meg Márai Sándor

Minden művét anyanyelvén írta. Szemlélete, világfelfogása, értékrendszere a polgári liberális hagyományban gyökerezett, amelynek értékeit egész életében megalkuvás nélkül védelmezte. Költőként indult, regényeivel, elbeszéléseivel, esszéivel mégis a magyar próza egyik mesterévé vált, színművei, hangjátékai is sikert arattak.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Klasszikus molnár levente

Megjelent Molnár Levente első szólóalbuma

A Liszt-díjas bariton több mint 70 perces, 13 áriát és egy duettet tartalmazó nagylemeze a Nagyok, melankolikusok, vidámak, hősök címet viseli.
Klasszikus kritika

A Fesztiválzenekar két tagja eljárt egy tüzes tangót, aztán lecsapott Stravinsky

Két pár táncos láb a hegedűszólamból, közös éneklés, és egy olyan Tavaszi áldozat, hogy a fal adta a másikat. Ezzel töltötte meg háromszor a Müpát a Fesztiválzenekar.
Klasszikus ajánló

Hogy lesz egy párkapcsolati drámából krimi?

A Fidelio és a Klasszik Rádió közös magazinműsorának következő adása február 23-án lesz hallható a 92.1-en, benne interjú hallható Kálid Artúrral, Szigetvári Dáviddal, Tóth Endrével és Zsuráfszky Zoltánnal.
Klasszikus interjú

Bencze Máté: "Sikerült olyan átütő erővel játszanom, hogy ez a közönségnek is átjöjjön"

Virtuózok közönségdíjas, Eurovision Young Musicians döntős, és múlt hétvégén a szerbiai FEMUS 2019 nemzetközi fúvósverseny minden elérhető díját is besöpörte. Európa egyik legmagasabb klasszikus zenészével, a 203 centis, 18 éves hajdúböszörményi szaxofonossal, Bencze Mátéval beszélgettünk.
Klasszikus hírek

José Cura a Magyar Rádió Művészeti Együtteseinek állandó vendégművésze lesz

A jövő évadtól induló együttműködés részeként november 13-án Verdi Requiemjét vezényli a Müpában az argentin művész.