A zongoraművész-zenetudós végzettségű Zsoldos Dávid 1999 óta foglalkozik internetes tartalomszolgáltatással; 2001 közepéig a Zenefórum nevű portál ügyvezető igazgatója volt. Egy önálló, kifejezetten komolyzenei honlap gondolata azonban már sokkal korábban megfogalmazódott benne. A www.fidelio.hu, vállalva a nem kis anyagi kockázatot, 2002-ben született meg, és mára nemcsak bizonyította életképességét, hanem sikeresnek mondható.
- Kezdetben hobbinak szántam a Fidelio Online-t - mondja Zsoldos Dávid. - Úgy éreztem, rengeteg felhalmozott anyagom és ötletem van. Régi álmom volt, hogy csináljak egy olyan klasszikus zenei oldalt, amely összefogja a rajongókat, és egyben gazdag kínálatot nyújt. Ismertem hazai és külföldi szolgáltatókat, és úgy éreztem, nem utolérhetetlen a színvonal. Büszke vagyok rá, hogy a Fidelio Online értéket teremt és közvetít. Elmúlt egy éve pedig sikeresnek nevezhető, nemcsak a látogatottsági adatok miatt, hanem azért is, mert mostanra stabil anyagi háttere is teremtődött.
A portált és a magazint működtető vállalkozás csak egy-két munkatárssal dolgozik, ezt is csak a közelmúlt eredményei tették lehetővé. A Fidelio vezetője olyan írások közlését tartja célravezetőnek, amelyek szórakoztatóak, ha tetszik, populárisak, ugyanakkor szakmai szempontból is hitelesek. A Fidelio hetente 5-15 hírt közöl itthonról és külföldről, rendszeresen olvasható a honlapon lemezajánló és interjú, szeptembertől pedig hangversenykritikával bővül hetente a kínálat. A portál azonban leginkább információs forrásként és kommunikációs csatornaként működik, nyitott fórumként, ahová bárki írhat, küldhet hírt, amelynek adatbázisába bárki bekerülhet fényképpel, linkkel együtt. Egyszerre informál és szórakoztat.
- A weblapot elsősorban a hírekért keresik, továbbá sok zenekedvelőt vonzanak a különféle játékok - folytatja Zsoldos Dávid. - Szeretném, ha a fórumok is "beindulnának", ám tapasztalatból tudom, hogy időbe telik, amíg a látogatók aktivizálják magukat. Jelenleg 1800 letöltés jut egy napra, de el tudom képzelni, hogy ez a későbbiekben ötezer fölé kúszik. Heti hírlevelünket több mint ötszázan kapják.
A Fidelio Online pénzügyi alapjait az Informatikai Kormánybiztosság által kiírt pályázaton nyert összeg adta. És az is nagyon sokat jelentett, hogy tavaly ősszel a Matáv támogatóként a portál "hóna alá nyúlt". A vállalkozás harmadik pillérét a hirdetések adják. Ám ezek most már nem a weblap, hanem a szeptember elejétől - ingyen - kézbe vehető Fidelio Magazinnak nyújtanak hátteret.
- Örömmel és bizakodással tölt el - mondja Zsoldos Dávid -, hogy kiderült, a magazin első három száma meg tud állni a saját lábán, eltartják a hirdetői. Méghozzá úgy, hogy egyelőre sem szponzor, sem önkormányzat vagy állami forrás nem állt a kezdeményezés mögé. A magazin tehát teljesen a piacból él. Médiapartnereink között található a Magyar Rádió és a Gramofon című lap. Az pedig külön boldoggá tesz, hogy a muzsikusszakma szinte ugyanolyan lelkesedéssel fogadta most a Fidelio nyomtatott változatát, mint annak idején az online verziót.
A legalább tízezer példányban készülő, 24-32 oldalas kiadvány gerincét a weblap országos koncertnaptárjára épülő programmagazin alkotja, amely városok (helyszínek) és dátum szerinti bontásban tartalmazza az adott hónap összes fellelhető klasszikus zenei eseményét. Ezt a havi lemezújdonságok listája, valamint külföldi zenei hírek egészítik ki. A magazinhoz közel száz terjesztési ponton - a koncertek helyszínein, jegyirodákban, művelődési házakban, Tourinform irodákban - juthatnak hozzá az érdeklődők Budapesten és a nagyobb vidéki városokban.