Van, ami nem változott az előző évekhez képest, van, ami igen. Beethoven és Mozart tavaly is a leggyakrabban játszott zeneszerzők voltak a Bachtrack statisztiája szerint, akik majd’ 35 ezer előadást listáztak. (Ebből 20 ezer hangverseny, 10 ezer operaelőadás és 4 ezer táncelőadás.)
Az Eroica-szimfónia lett a legtöbbet játszott Beethoven-mű, megelőzve a sors hangján kopogó Ötödiket. A legnépszerűbbek között van A négy évszak és a Kiállítás képei is. Az biztos, hogy 2020-ban még több Beethovenre számíthatunk. Kiderült, hogy a kortárs művek közül egyre nagyobb az érdeklődés a kórusművek iránt. Kurtág György pedig John Williams, Arvo Pärt, James MacMillan, Philip Glass és John Adams után a legtöbbet játszott kortárs szerző.
A nők helyzete a klasszikus zenében nem túl rózsás, de egyre jobb.
2016-ban még csak hét nő volt a legsűrűbben játszott 50 kortárs zeneszerző között, ez a szám 2019-ben már 13. Hat évvel ezelőtt a legelfoglaltabb 100 karmester között egyetlen nő volt, 2019-benpedig már 8, az élen JoAnn Falletta, Susanna Mälkki és Mirga Gražinytė-Tyla.

Kapcsolódó
Mirga arra bátorítja a zenészeit, hogy nyugodtan vigyék a babájukat a próbákra
A híres női karmester maga is többször elvitte már a babáját zenekari próbákra, szerinte ez a normális.
A nagyhalak persze férfiak. Paavo Järvi például 88 koncertet vezényelt, önéletrajzában nem kevesebb mint nyolc munkahely van feltüntetve.
A leggyakrabban játszott operák listája se lepjen meg senkit: Varázsfuvola, Traviata, Pillangókisasszony, Bohémélet,m Carmen, Rigoletto, Tosca, Don Giovanni, A sevillai borbély, Figaro házassága. Szóval nagyjából azok, amiket az utca embere felsorolni a műfaj példáiként.
A részletes statisztikába belenézve kiderült, hogy 2019-ben Schiff András és Várjon Dénes a legtöbbet koncertező zongoraművészek, Várdai István pedig a legtöbbet koncertező csellóművészek között volt (2018-hoz hasonlóan). Tudva, hogy milyen színvonalon dolgoznak, ez a munkatempó szinte felfoghatatlan.