Schönberg kantátájában egy, a varsói gettófelkelést túlélt zsidó menekült képzeletbeli visszaemlékezését zenésítette meg. A megrendítő művet 1947-ben komponálta narrátorra, férfikarra és szimfonikus nagyzenekarra. A narrátor - az előadáson Benno Schollum bariton - egyes szám első személyben beszéli el a túlélő szenvedéseit.
A körülbelül nyolc perces darab háromnyelvű - angol, német és héber - szövegét maga a zeneszerző írta, illetve szerkesztette; zárókórusa a Semá nevű zsidó ima héber nyelvű szövegét tartalmazza. A hangverseny Schönberg egyik szellemi elődjének, Mahlernek monumentális II. szimfóniájával folytatódik. Mahler zsidó családba született, de kikeresztelkedett, már-már ünnepi szertartásra emlékeztető második szimfóniája is a keresztény gondolatkörben fogant. A szimfonikus nagyzenekart, kórust, valamint szoprán és alt szólistát - a december 8-ai koncerten Fodor Beatrixot és Wiedemann Bernadette-et - felvonultató szimfónia az emberi lét végső kérdéseit kutatva a halál témájú nyitótételtől a feltámadást hirdető fináléig ível, ezért ragasztották hozzá később a Feltámadás címet.
Az est karmestere az Egyesült Államokban élő brit James Judd, akit rendkívüli Mahler-dirigensként tartanak számon, és a magyar közönség előtt is ismert. A Nemzeti Filharmonikusokkal 2012 márciusában találkozott először, akkor Delius, Britten és Elgar műveit vezényelte. Az 1949-ben született James Judd Lorin Maazel meghívására lett a Clevelandi Zenekar asszisztense, Claudio Abbado mellett pedig az Európai Unió Ifjúsági Zenekarának társ-zeneigazgatójaként szolgált. Tizennégy éven keresztül vezette az általa újjászervezett Floridai Filharmonikusokat, az Új-Zélandi Szimfonikusok élén pedig nyolc évig állt zeneigazgatóként. Számos világhírű zenekar hívja vendégkarmesternek, fellépett többek között a Berlini Filharmonikusokkal, a lipcsei Gewandhaus-zenekarral és a Londoni Szimfonikusokkal is. James Judd alapító művészeti igazgatója az El Sistema nevű venezuelai zenepedagógiai módszer által inspirált Miami Music Projectnek, 2013 óta pedig a New York-i The Little Orchestra Society zeneigazgatói posztját is betölti.