Klasszikus

Operatörténelmet írtak az énekes-csillagok

2005.07.31. 00:00
Ajánlom
Igaza volt Rost Andreának, amikor lapunknak adott interjújában azt mondta: " (…) nagy szüksége van az operára az embereknek. Fontos, hogy aki hallja az operaénekes előadását, úgy érezze, hogy csodálatos, ami vele történik." Valóban ezt érezhettük pénteken a csillagos ég alatt a Népstadionban Placido Domingo és sztárvendégei koncertjén.

A szuperkoncertet egyébként nyugodtan hirdethették volna Miklósa Erika és Rost Andrea sztárvendége: Placido Domingo címmel is, hiszen mindkét büszkeségünk világszerte teltházzal dicsekedhet a patinás operaházakban. Ezzel együtt igaz, Domingot is vártuk nagyon, hiszen operaénekesként ő a világ egyik legnagyobbja, napjainkig 119 különböző szerepet mondhat magáénak, többet, mint bármelyik más tenorista a zenei életben. Repertoárja átível Mozarttól Verdi-ig, Berlioztól Puccini-ig, Wagnertől Ginastera-ig terjedő széles hangskálán.

A közönség soraiban részesei lehettünk annak, hogy a három operacsillag operatörténelmet írt, hiszen Rost Andrea és a spanyol tenor Placido Domingo tízszer már énekelt együtt, de Miklósa Erikával sem Domingo, sem Rost Andrea nem lépett fel eddig közösen. Az énekeseket a világhírű Failoni Szimfónikus Zenekar Eugene Kohn vezénylésével kísérte.

A majdnem éjfélig tartó programban népszerű operarészletek, operettek, musicalek közkedvelt számai, olasz dalok, spanyol és mexikói zarzuelák csendültek fel. Természetesen más hangzása volt a műveknek, mint amilyen - erősítés nélkül - az Operaházban lett volna. Noha a hangosítás szempontjából biztosan jobban jártak, akik a színpad előtt a küzdőtéren foglaltak helyet, a lelátón is hatalmas élményt nyújtott a koncert.

Borzongtunk, amikor a legrangosabb operaházakban ünnepelt szopránunk, Rost Andrea álma előttünk teljesült azáltal, hogy a világhírű tenor-karmesterrel adta elő Otelló és Desdemona duettjét. Koloratúr szopránunk, az Éj királynője szerepében világhírre szert tett Miklósa Erika is énekelt duettet Domingoval, de átélhettük azt is, hogyan tölti be együtt a három klasszis fantasztikus hangja a stadiont a ráadásban. Messze nem teltháznyi, de több ezer ember hallgatta meghatottsággal vegyes csodálattal Miklósa Erikától az Elindultam szép hazámból című dalt. A tizenöt éves pályafutását Domingoval és Rost Andreával ünneplő fiatal énekesnő tündökölt a színpadon. Üdítőleg hatottak az olasz énekes-gitáros Zucchero által előadott dalok is. Nem hiányozhatott a repertoárból Leonard Bernstein West Side Story-jának híres duettje, ahogyan Gounod Rómeó és Júlia című operájának Júlia áriája Rost Andrea előadásában sem.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

Amikor a nadrág és a kották is otthon maradnak

Vásáry Tamás számos alkalommal muzsikált együtt Érdi Tamással, ez a történet is egy ilyen koncertről szól. Érdi Szabó Márta könyvben írta meg fia történetét, ebből közlünk egy szemelvényt.
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Jazz/World

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Klasszikus kult50

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.
Klasszikus hír

Draskóczky Gábort díjazta az Amerikai Hegedűtársaság

A clevelandi hangszertársaság minden évben díjakat ad át a legjobb vonós hangszerek és vonók készítőinek.
Klasszikus interjú

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Klasszikus lemez

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.
Klasszikus koktélparti

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?