Magyar Fesztivál Szövetség néven önálló szervezetet hoztak létre Budapesten a magyarországi fesztiválok „notórius” előkészítői. A szövetség elnöke Mandel Róbert, az alelnök Majó Zoltán lett. A grémium tagjai: Merényi Judit, Béres Béla, Iványi Tamás, Márta István és Burján Emese. A szövetség létrehozását a Taliándörögdön júliusban rendezett I. fesztivál- és rendezvénymarketing konferencián határozta el az ott részt vevő száznegyven fesztiválszervező.
Az új társulat alapítói között szerepel többek közt a Zempléni Művészeti Napok, a Kulturális Központok Országos Szövetsége, a Kapolcsi Kulturális és Természetvédelmi Egylet, a Budapesti Őszi Fesztivál, a Diákbónusz Kht., a Fonó Records, a Debreceni Fesztiválközpont Kht., a Magyar Gasztronómiai Fesztiválok Szövetsége, a Győri Fesztivál és Rendezvényszervező Iroda, a Gyulai Várszínház, a Bárka Színház, a Filharmónia Kelet-Magyarország Kht. és a csillaghegyi Banán Klub is.
A szövetség megalapítása azért volt szükség, mert szervezők szerint a hazai fesztiválpiac egyre nehezebb helyzetben van. „Ma Magyarországon évente ezerkétszáz fesztivált rendeznek, amelyeken nyolc-tíz millió érdeklődő fordul meg. A fesztiválok mögött ezer civil szervezet, önkormányzat és vállalat áll, illetve magánszemélyek támogatják azokat – vallják a szövetség tagjai. A fesztiválokat közel ezer civil szervezet, önkormányzat, vállalat és számos magánszemély rendezi. A legnagyobb gondot a rendezvények pénzügyi hátterének előteremtése jelenti. A Magyar Fesztivál Szövetség olyan szakmai, segítő, szolgáltató és érdekvédelmi szervezet, amely a legkülönfélébb tematikák alapján szerveződő magyarországi fesztiválok szervezőinek kíván segítséget nyújtani az általuk létrehozott esemény színvonalának folyamatos emelésében, működtetésében, az európai kulturális rendszerbe való beillesztésében és a szakmai érdekérvényesítésben. A magas színvonalú fesztiválszervezés által segíteni kívánja a fesztiválokat befogadó településeken a kulturális turizmus fejlődését is, továbbá tanácsokat kíván adni stratégiai tervezésben, termékfejlesztésben, a marketingstratégia előkészítésében, a kommunikációs, reklám- és PR-terv kidolgozásában és végrehajtásában, a pénzügyi tervezésben, az akkreditációs és minőségbiztosítási rendszer kidolgozásában, illetve képviseli a tagokat nemzetközi szövetségekben és fórumokon. A szervezet a tervek szerint a jövőben szakmai versenyt hirdet és díjat alapít a magyarországi fesztiválok számára, magyar és nemzetközi pályázati lehetőségeket kutat fel, valamint közreműködik az anyagok elkészítésében.