"Niccolo Paganini a 19. század egyik zenei sztárja, hegedűvirtuóza volt. A 24 koncertetűdöt 1802 és 1817 között komponálta. Több zeneszerzőóriás, például Brahms, Liszt, Schumann is készített zongoraátiratokat Paganini műveire. A 24 Caprice a hegedűirodalom legnehezebb darabjai közé számít, mert mindegyik etűd más hangszeres képességet kíván. Fuvolán igen kevesen szólaltatták meg őket. Minthogy Fischer Ádámmal, a zenekar vezetőjével megosztottam a tervemet, ő pedig ösztönzött, ezért döntöttem úgy, hogy elkészítem a magam átiratait" - mondta el Seres Dóra.
A fuvolaművész hozzátette: nagy technikai kihívást jelentett számára, hogy megpróbált a hegedűverzióhoz olyan közel maradni, amennyire csak a fuvola engedte. A gyakorlás és felvétel haszonnal járt, mert új és új zenei lehetőségeket fedezett fel, amelyeket más, fuvolára írt kompozícióknál is hasznosíthat. A Junior Prima díjas muzsikus korábban a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának első fuvolása volt, majd egy álláshirdetést látva megpályázta ugyanezt a posztot a Fischer Ádám vezette Dán Királyi Rádió Kamarazenekaránál. A 42 tagú kamarazenekar Európa egyik vezető együttese, a 2010-es Budapesti Tavaszi Fesztiválon hallhatta őket a magyar közönség. Akkor Seres Dóra a Bartók-kortárs dán zeneszerző, Nielsen Fuvolaversenyét szólaltatta meg a Művészetek Palotájában. Seres Dóra egy 18 karátos Muramatsu fuvolán játszik, tagja a koppenhágai Carion fúvósötösnek és a Kube Ensemble-nak.
Seres Dóra játszik abban a lemezsorozatban is, amelyet a Dán Nemzeti Kamarazenekar készített Fischer Ádám vezényletével, és amelyben Mozart valamennyi szimfóniáját CD-kre rögzítették. A fuvolaművész első szólólemeze 2004-ben a Hungarotonnál jelent meg Flautissimo címmel, a felvételen Mali Emese zongoraművész volt a partnere.