Klasszikus

Placido Domingo a magyar nagykövettel lépett fel a washingtoni Operában

2003.09.09. 00:00
Ajánlom
A washingtoni operaház életében immár hagyománynak számít, hogy a Denevér című Strauss mű előadása során a második felvonás közben, a báljelenet elején a színpadra szólítanak néhány hírességet.

Legutóbb, a kilencvenes évek közepén például Giuliani akkori New York-i polgármestert építették be a jelenetbe. A múlt hétvégi, teltházas, háromezer ember előtt tartott operaeseményen jelen volt a washingtoni politikai, társadalmi élet krémje.

Placido Domingo a washingtoni operaház művészeti igazgatójaként ezúttal Simonyi András magyar nagykövetet invitálta a „bálba” az Egyesült Államok legfelsőbb bíróságának három tagjával, valamint az orosz nagykövettel együtt. Azon túl, hogy a Denevér című mű cselekményében vannak bizonyos magyar vonatkozások, az olasz karmester és énekes ez alkalommal egy Lehárt-dalt is beépített az előadásba, amelyet maga adott elő. Az operett egyik főszerepét alakító June Anderson operasztár pedig szintén egy Lehár művet adott elő – magyarul.

A washingtoni opera eme Denevér előadásáról tévéfelvételt is készítettek: az egyik országos csatorna Karácsonykor tűzi műsorára, s vélhetőleg amerikaiak milliói fogják majd látni ezt az erősen magyar vonatkozásúra sikeredett operaelőadást.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Martha Argerich nem mondta le, hálistennek

A Liszt Ferenc Kamarazenekar koncertjén az argentin zongoraművésznő ragyogó Beethoven-zongoraversennyel mutatta meg, hogy nem lehet megunni egy darabot akkor sem, ha 70 éve játssza.
Jazz/World

Zeneművet írt a „napalmos lánynak”, most végre élőben is előadhatta neki

1972-ben járta be a világot a vietnámi háború legsokkolóbb fotója, amin gyerekek menekülnek a bombázás elől. Tiszteletükre Hannibal Lokumbe még 1973-ban szvitet komponált, amit most élőben is előadhatott a képen meztelenül szereplő lánynak, Kim Phuc Phan Thi-nek.
Klasszikus

Szüts Apor: „A tökéletességet nem lehet, és nem is kell elérni”

Szüts Apor számára korán jött az ismertség a komolyzene világában. Több interjúban is beszélt eddigi munkásságáról, most viszont a belső munkafolyamatokról és szemléletmódjáról tudhatunk meg részleteket, amelyekről talán a lámpalázzal vagy maximalizmussal küzdő fiatal zenészek is szívesen olvasnának. Így került szóba a fejlődés, az önkritika vagy a tökéletesség nemlétének témája is.
Vizuál

Megfilmesítik a Mester és Margaritát

Bulgakov regényének mozis változatát A nagy Gatsby-t is rendező Baz Luhrmann forgatja.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Klasszikus kritika

Martha Argerich nem mondta le, hálistennek

A Liszt Ferenc Kamarazenekar koncertjén az argentin zongoraművésznő ragyogó Beethoven-zongoraversennyel mutatta meg, hogy nem lehet megunni egy darabot akkor sem, ha 70 éve játssza.
Klasszikus interjú

Szüts Apor: „A tökéletességet nem lehet, és nem is kell elérni”

Szüts Apor számára korán jött az ismertség a komolyzene világában. Több interjúban is beszélt eddigi munkásságáról, most viszont a belső munkafolyamatokról és szemléletmódjáról tudhatunk meg részleteket, amelyekről talán a lámpalázzal vagy maximalizmussal küzdő fiatal zenészek is szívesen olvasnának. Így került szóba a fejlődés, az önkritika vagy a tökéletesség nemlétének témája is.
Klasszikus hír

Kecskés D. Balázs Istvánffy Benedek-díjat kapott

A fiatal zeneszerző Három románc című alkotása nyerte el a Magyar Zeneszerzők Egyesületének díját.
Klasszikus fidelio klasszik

Rost Andrea a Fidelio Klasszik vendége

A Fidelio és a Klasszik Rádió közös magazinműsorának következő adása december 14-én lesz hallható a 92.1-en, benne interjú Elek Ányossal, ifj. Harangozó Gyulával és Rost Andreával.