Megjelent az ICMA jelöltjeinek listája. A J. S. Bach szóló csellóra írt szvitjeit Perényi Miklós előadásában tartalmazó dupla album a Baroque Instrumental, a Fischer Annie kalóz koncertfelvételeit szintén két korongon megörökítő kiadvány a Historical, míg Balog József francia szerzők zongoraműveit tolmácsoló lemeze a Solo kategóriában kapott jelölést. A jelöltek listáját november 17-én Rémy Franck luxemburgi zenetörténész, a zsűri elnöke hozta nyilvánosságra a nemzetközi bírálóbizottság döntése alapján.
Perényi Miklós negyven év után másodszor rögzítette Bach hat csellószvitjétt a Hungarotonnál. „Több mint hatvan éve játszom ezeket a műveket, azóta is folyamatosan vizsgálom az összefüggések mélyebb rétegeit. Számos tanárnál tanultam a műveket, de akárhányszor elővettem és előveszem, mindig olyan szemmel foglalkozom velük, mintha újdon-ságok lennének. … Általában nem hallgatom meg a korábbi lemezeimet. A négy évtizeddel ezelőtti csellószvitek tempóira kíváncsi voltam, ezért a felvétel során kértem a stúdióban, hogy mutassák meg. A tempóknál az ember mindig arra törekszik, hogy megtalál-ja azt az eszményi pontot, ahol a legjobban „ül” a darab tempója, ami segít abban, hogy megjelenítse a tétel jellegét” – nyilatkozta a művész a Gramofonnak.

Kapcsolódó
Megjelent Bach összes csellószvitje Perényi Miklós előadásában
Új felvétel jelent meg Bach összes gordonkaszvitjéből a 72 éves művész előadásában. Ezek azok a művek, amely minden csellóművész életét végigkísérik, Perényinek sem ez az első felvétele.
Fischer Annie hét évtizeden át volt a magyar zenei előadó-művészet meghatározó alakja. Dévény Anna (1935–2017) gyógytornász, művészi torna szakedző az 1950-es évektől követte pályafutását, majd az 1970-es évek elejétől egészen a zongoraművész haláláig rögzítette a hangversenyekeit egy magnetofonnal. A Secrets című kiadvány ezekből a felvételekből válogat, köztük Schubert a-moll és A-dúr szonátájával, valamint Schumann Fantasiestücke című gyönyörű opusával, melyeket – tudomásunk szerint – stúdiófelvételeken nem hallani Fischer Annie-tól.

Kapcsolódó
A zongora nagyasszonya, a karmesterek rémálma: Fischer Annie
Huszonöt éve hunyt el Fischer Annie, egy korszak meghatározó zongoraművésze, akinek dicsőség volt lapozni, és aki soha nem játszott el darabot kétszer ugyanúgy.
A kivételes kvalitású előadóművész, generációjának egyik legtehetségesebb zongoristája, Balog József előadásában szólalnak meg a három francia zeneszerző-óriás, Rameau, Debussy és Boulez művei a The French Collection című albumon.
A három szerző közötti kapcsolat látszólag lineáris, amennyiben közismert, hogy Debussynek mennyire fontos volt Rameau, és Bouleznek mennyire fontos volt Debussy.
Csakhogy Rameau-ban és Boulezben zenéjük felszíni különbségei és az őket elválasztó bő kétszáz év ellenére volt valami mély hasonlóság. Különösen szembetűnő a három szerző kapcsolata a lemezen szereplő művek fényében, illetve annak köszönhetően, hogy Rameau darabjai is zongorán szólalnak meg. A Liszt-díjas Balog Józsefet nem csak repertoárjának zenetörténeti szélessége, de a különlegességek iránti vonzódása is egyedivé teszi napjaink zongoristamezőnyében.

Kapcsolódó
Francia szerzőktől játszik új lemezén Balog József
Megjelent Balog József Liszt-díjas zongoraművész új albuma. Három francia zeneszerző művei szólalnak meg három különböző korból a Hungaroton kiadványán.
Az Orfeo Zenekar és a Purcell Kórus két lemezét is jelölték a lemezdíjra. A Vashegyi György vezényletével készült albumok egyike Montéclair francia barokk szerző Jephté című operájából készült a Glossa kiadásában.
Montéclair bár kevés művet hagyott maga után, de pedagógusként nagy érdemeket szerzett és előkészítette a terepet Jean-Philippe Rameau zenés színpadot megújító munkássága számára. A Jephté érdekessége, hogy Simon-Joseph Pellegrin librettója a bibliai tragikus vég helyett boldog befejezéssel zárul.
A másik lemez Jean-Baptiste Lemoyne Phèdre című operájának felvétele. A Bru Zane kiadványáról a Première Loge kritikusa így írt:
„Egy ilyen komoly színvonalú, ráadásul teljesen ismeretlen mű előadásához elengedhetetlen volt a műfaj legjobb szakértőiből összeállítani a zenészcsapatot. E téren ismét kimagasló munkát végzett a Francia Romantikus Zenei Központ.
Először is az Orfeo Zenekart és a karmestert, Vashegyi Györgyöt szeretnénk méltatni, akik a tragédia minden pillanatában képesek hibátlan precizitással és stílusérzékkel kifejezni az egyes jelenetek karakterét. A Purcell Kórusról is csak elismerően szólhatunk: minden szavuk érthető, és kiváló muzikalitásról árulkodik.”