Klasszikus

Riccardo Muti szakít a római operaházzal

2014.09.22. 11:50
Ajánlom
A "nyugodt munkához szükséges feltételek hiányára" hivatkozva hat év után elhagyja az Opera di Romát Riccardo Muti karmester, aki lemondta az Aida és a Figaro házassága következő szezonra tervezett bemutatóit is.

"Minden erőfeszítésem ellenére nincsenek meg azok a feltételek, amelyek a minőségi előadások létrehozásához biztosítanák a nyugodt munkát" - fogalmazott a karmester az Opera di Roma főigazgatójának, Carlo Fuortesnek címzett levélben, bejelentve távozási szándékát. A főigazgató által közzétett dokumentumban Riccardo Muti közölte: hosszú és fájdalmas gondolkodás után meghozott döntése után Olaszországban jelenleg elsősorban az általa fiatal zenészekből alapított Cherubini Zenekarnak kívánja magát szentelni.

Róma főpolgármestere, Ignazio Marino és Carlo Fuortes válaszközleményükben köszönetüket fejezték ki Riccardo Mutinak az elmúlt hat évben kifejtett "rendkívüli" erőfeszítéseiért, amelyeknek köszönhetően az Opera di Roma a világ dalszínházainak legjelentősebbjei közé emelkedett. Mint hangsúlyozták, Muti döntését minden bizonnyal befolyásolták azok az operaházon belüli konfliktusok, amely hónapokig tartó sztrájkokban és számos előadás elmaradásában csúcsosodtak ki. Marino és Fuortes szerint a dalszínház gazdasági helyzetének rendezésére az elmúlt egy évben tett lépéseknek köszönhetően a Római Opera rövidesen ismét olyan helyzetben lesz, hogy Riccardo Muti vezényelhesse zenekarát.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

Amikor a nadrág és a kották is otthon maradnak

Vásáry Tamás számos alkalommal muzsikált együtt Érdi Tamással, ez a történet is egy ilyen koncertről szól. Érdi Szabó Márta könyvben írta meg fia történetét, ebből közlünk egy szemelvényt.
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Jazz/World

Stanley Jordan: „Az emberek megérdemelnek egy olyan világot, amelyben hiteles művészek alkotnak”

Vajon miért pont Bartók Béla a kedvenc zeneszerzője és miért ragaszkodik annyira magyar zenésztársaihoz, Horváth Kornélhoz és Dörnyei Gáborhoz? A gitárvirtuóz november 17-én ad koncertet a Müpában, ennek apropóján válaszolt a fenti kérdésekre.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Klasszikus kult50

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.
Klasszikus hír

Draskóczky Gábort díjazta az Amerikai Hegedűtársaság

A clevelandi hangszertársaság minden évben díjakat ad át a legjobb vonós hangszerek és vonók készítőinek.
Klasszikus interjú

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Klasszikus lemez

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.
Klasszikus koktélparti

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?