A reggelt anyák napi reggelivel indíthatják az érdeklődők mielőtt a kastély csodálatos akusztikájú Haydn Termében felcsendülnek Haydn, Csajkovszkij és Mozart dallamai. Csajkovszkij finom iróniával egyszerűen Rokokó-variációknak nevezte kis versenydarabját. A hangszerelés kicsit régimódinak tűnhet, de sem a téma, sem a játéktechnika nehézsége nem maradnak a hagyományos keretek között. Sokkal inkább eredeti Csajkovszkij-melódiát hallhatunk, a maga modern, extrém kihívásaival: a csellószólók a legnehezebbek közé tartoznak, amit valaha erre a hangszerre írtak. Mindezeket figyelembe véve Nicolas Altstaedt remek választásnak tűnik a darab előadására.
A mű vonzereje abból adódik, hogy egyrészt egy elmúlt stíluskorszakhoz igazodik, másrészt megjelenik benne Csajkovszkij sajátos, romantikus korszaka.
Eme virtuóz anyák napi ajándékot a legkedveltebb klasszikus szimfóniák közül kettő fogja közre: Haydn 94. szimfóniájában a lassú tételben várt üstdob ne terelje el figyelmünket a mű további szépségeiről és meglepetéseiről – Mozart fájdalmasan szép g-moll szimfóniája pedig előfutára annak a romantikus önfeladásnak, ami nélkül Csajkovszkij zenéje elképzelhetetlen lenne.