Az alábbi cikk szponzorált tartalom, nem a Fidelio szerkesztőségének tagjai írták.
A bilbaoi Palacio Euskalduna kiváló akusztikájú hangversenytermében először március 4-én hallhatta a spanyol közönség az Anima Musicae Kamarazenekart, akik ezúttal a barokk kor remekműveiből válogattak. Az első koncerten Henry Purcell művei csendültek fel; a Chaconne az Artúr király című operából, az Abdelazer-szvit, majd vonószenekari részletek a Tündérkirálynő című szemioperából.
Már a bemutatkozó koncertet is óriási érdeklődés övezte, csakúgy mint az esti hangversenyt,
melyre a kamarazenekar újabb három kiváló barokk szerző, Lully, Telemann és Leclair szvitjeiből és operarészleteiből állította össze műsorát.
A másnapi, március 5-i koncerten a zeneirodalom legismertebb és legkedveltebb művét, Vivaldi Négy évszakát adta elő az Anima Musicae, az együttes művészeti vezetőjének, G. Horváth Lászlónak a szólójával. A háromnapos fesztivál végéhez közeledve sem maradt el a helyi közönség lelkes érdeklődése, melyet ráadással hálált meg a kamarazenekar.
Az Anima Musicae Kamarazenekar már számos európai nagyvárosban mutatkozott be, de a mostani, spanyolországi szereplés különösen fontos állomás az együttes életében, hiszen
egy nemzetközileg elismert, főként kamaraegyütteseket foglalkoztató komolyzenei ügynökség, a MITO Concerts meghívására léphettek fel a nívós fesztiválon.
Az együttes koncertnaptára a továbbiakban is rendkívül sokszínű, márciusban indul országjáró koncertkörútjuk Balázs Jánossal a Filharmónia Magyarország szervezésében, ifjúsági koncerteket tartanak országszerte, kamarakoncerttel készülnek az Erzsébetligeti Színházban és még számos izgalmas hangversenyre várják az érdeklődőket, melyekről az együttes honlapján tájékozódhatnak.
Támogatott tartalom.
Fejléckép: Az Anima Musicae Kamarazenekar a bilbaoi Musika-Música Fesztiválon (fotó/forrás: Musika-Música Fesztivál)