A két tematikus koncertnap, vagy zenefolyam egyértelmű sikernek bizonyult a szokásos koncertlátogatók vagy stream-fogyasztók számának többszörösre emelkedésével: nagyon nagy számban sikerült olyan emberekhez eljuttatni – rövidebb-hosszabb ideig – a klasszikus Pantheon két legnagyobb alakjának zenéjét, akik vélhetően koncerttermekben mindezt nem élték volna át.
A rendkívül igényes komolyzenei-folyam megálmodója Keller András világhírű hegedűművész-karmester, a Keller Quartet alapítója és a Concerto Budapest zeneigazgatója. A formátum kitalálója, a közvetítések producere és vezető rendezője Szabó Stein Imre volt.
Az elgondolás négy alapvetésen és feltételezésen alapult:
- egy magas olvasottsággal rendelkező hírportál folyamatosan címlapon tartja a komolyzenei koncertfolyam esti, „fő műsoridős” részét úgy, hogy közben igényes szöveges és képi tartalmakat épít köré hírként, illetve kommentárként
- a streamelt videók kimagasló minőségűek, néhol kifejezetten filmes igényű megoldásokkal rendelkeznek
- mindeközben a koncertek klasszikus zenei programja és minősége a legkisebb engedményt sem teszi a könnyű népszerűség oltárán
- végül, hogy az előző három szempont együttes megvalósulása következtében mindez léptékekkel nagyobb nézettséget eredményez, mint a szűk zenei szegmensben közzétett streamek, és ezzel valóban lehetőség nyílik a klasszikus zene közönségének korosztályokon átlépő bővítésére.
A Beethoven-nap és a Mozart-nap a klasszikus zenei online közvetítések között vélhetően a legnagyobb belenézési számot érte el – ezek a számok a magyarországinál jelentősen nagyobb piacok (például Németország, Egyesült Királyság) gyakorlatában is kimagaslónak mondhatók.
A Beethoven nap reggeli koncertjére 7700-an voltak kíváncsiak, az esti koncerteket pedig 225000-en követték.
A Concerto Budapest Beethoven-napja összesen 240000 nézőt ért el, este átlagosan 40 perc nézési idővel. A Beethoven-nap részletes programja az alábbi oldalon érhető el.
A Mozart-nap is hasonlóan kiemelkedő adatokat hozott. A három+egy koncert és az exkluzív körkapcsolás alatt mindösszesen 204000 látogató volt velünk Magyarországról és a világ minden tájáról, amely mind a zenekarnak, mind a komolyzenének, a kulturális szférának komoly lépés.
A délelőtti Nyitókoncert az Index.hu-n 2846 lejátszás indítást (az élő közvetítések közben rögzített szám, amely azt mutatja, hogy az adott streamet hányszor indította el bárki érdeklődő), a 16 órai kezdetű koncert Takács-Nagy Gáborral 1524 lejátszás indítást, míg az esti 19.35-kor kezdődő, már az Index.hu címlapján megjelenő Zárókoncert Keller Andrással 162837 lejátszás indítást ért el, 18 óra 41 perces átlagos nézési idővel. A Concerto Budapest honlapján 3905, YouTube csatornáján 8186 megtekintés, a Zeneakadémia honlapján 1084, Facebook csatornáján 19700 és YouTube csatornáján 4113 megtekintés adódott mindehhez hozzá.
A Mozart-nap részletes programja az alábbi oldalon érhető el.
A Concerto Budapest mindkét koncertnapot a Zeneakadémia Aviso Stúdiója munkatársai közreműködésével közvetítette: producerek Lakatos Gergely és Dr. Edvi Péter, a Beethoven-nap adásrendezője Komlós András, a Mozart-napé Goszleth Antónia, vezető operatőr Jancsó Nyika, mindkét esemény vezető rendezője pedig Szabó Stein Imre volt.
Fejléckép forrása: Concerto Budapest
Támogatott tartalom.