Csajkovszkij nevének hallatán a koncertlátogatónak elsősorban balettjei, zenekari művei, főbb operái juthatnak eszébe – de nem feltétlenül a dalai. Pedig írt dalt bőven: nagyjából százat. Az évfordulók, még ha nem is annyira kerekek – Csajkovszkij például 175 éve született –, arra mindenképpen jók, hogy egy adott zeneszerző olyan oldalát is megismerjük, amelyet eddig nem méltattunk figyelemre. Csajkovszkij, ahogyan a romantika számos más, kiváló dalszerzője, leggyakrabban a szerelemről, annak fájdalmáról szóló költeményeket zenésített meg, de egyszerű életképeket, zsánereket is találunk témái között, az orosz hatást pedig a népzenei ihletettség erősíti (konkrét népdalfeldolgozások is), továbbá néhány dala a korban oly divatos tánc, a keringő formájában íródott.
A dalok hangvétele – akár líraiak, akár drámaiak a művek – többnyire komor, rezignált. Az előképek között Glinkán kívül az osztrák-német hagyomány is megmutatkozik, így Schubert és Schumann hatása, ami gyakran a zongora hangulatfestő, a szöveget értelmező kezelésében nyilvánul meg. Az ismeretlen dalok világában nagyszerű művészek kalauzolnak majd: az örmény szoprán, Karine Babajanyan, a különlegességekre mindig nyitott, kiváló mezzoszoprán, Wiedemann Bernadett, és az orosz basszbariton, Vlagyimir Bajkov, aki Európa több jelentős operaházában megfordult már. Az est zongorakísérője Virág Emese lesz, a művek közötti eligazodásban pedig Kovács Sándor zenetörténész segít majd.