1. Gondosan figyelj a saját gyakorlásodra, egyetlen hangjegy se kerülje el a figyelmedet. Légy a saját magad tanára!
2. Amikor pozíciót váltasz, ne csúsztasd a kezed a húrokon. Ne nyávogjon és ne vonyítson a húr!
3. Ne emeld túl magasra az ujjaid, de a leggyorsabb futamok közben is szilárdan tedd le az ujjad a fogólapra.
4. Hagyj fel azzal a szokásoddal, hogy túl sok vibratót használsz és lassan remegteted az ujjaidat a cantabile részeknél. Ez ugyanis valójában az ujjak gyengeségének a jele, és engem a siratóasszonyokra emlékeztet.
5. Csak akkor használj vibratót, amikor különleges hangsúlyt akarsz adni egy hangnak.
6. Légy pontos az intonációban. Jó füled van, használd!
7. A hangos és a gyors játék önmagában nem elég; a legtöbbször csak a tudatlan közönséget nyűgözi le. Mindig a szép és a világos játékon múlik.
Joachim már csak tudta: repertoárja a barokk zenétől az addigi kortársakig terjedt. Tizenkét éves volt, amikor Mendelssohn vezényletével újrafelfedezték és sikerrel játszották Beethoven Hegedűversenyét. Barátja volt Lisztnek és Wagnernek, rendszeresen kamarazenélt Brahmsszal. A hamburgi mester neki írta a Hegedűversenyét és a Kettősversenyét. Saját műveket is írt, de legértékesebb alkotásait a nagy concertókhoz írt kadenciái jelentik. Híres tanítványai között említhetjük Hubay Jenőt, Auer Lipótot, Bronisław Hubermant és Vecsey Ferencet.