Klasszikus

Szerethető bábmusical a Maszat-hegyen túlról

2005.11.01. 00:00
Ajánlom
Varró Dániel és Presser Gábor első és remélhetőleg nem utolsó közös munkája igencsak jól sikerült. Varró két évvel ezelőtt Túl a Maszat-hegyen című verses meseregényével robbant be egy csapásra a gyerekirodalom - manapság nem éppen pezsgő - életébe. Muhi Andrisról és a pacák birodalmáról mesélt egyéni hangon, varázslatosan.

A Budapest Bábszínház felfedezte a műben rejlő lehetőséget és Presser Gábor zenéjével, (a zeneszerző végre újra írt színházi zenét) valamint a fiatal költő versszövegeivel műsorra tűzte a regény zenés báb kalandjáték változatát. Az előadáson érződik a komoly munka, több mint öt hónapig próbálták a darabot és az eredmény az alkotókat igazolta. Varró a kicsit szürreális, csapongó regényből egyenes vonalú, a szélesebb (gyerek)közönség számára is könnyen befogadható történetet kanyarított. Emellett volt bátorsága a regényben megismert szereplők közül többet kihagynia és a színházi változathoz újakat kitalálni. A bábelőadást Kovács Géza rendezte a Varró-szöveggel együtt szárnyalva, ugyanakkor a mű humorát, játékosságát intelligensen színpadra alkalmazva. A játékteret végig egy hatalmas ágy uralja, amely persze különböző változásokon megy keresztül. Fölötte pedig animációs film bejátszásokkal megjelenítve Muhi Andris és Maszat Janka kalandokkal teli utazásának különös állomásait követhetjük nyomon. Olykor a színpad fölötti tér hatalmas projektorrá változik, ahol egy más nézőpontból láthatjuk a hősöket. A bábok szellemesek és sokfélék. Az előadás és a lemez mesélője Garas Dezső, aki magától érthető egyszerűséggel avat be minket a kalandokba. Az Andrist és Jankát alakító Kovács Judit és Ellinger Edina lendületesen játszanak és énekelnek, de a kisebb karakterszerepeket alakítók is remek teljesítményt nyújtnak. A parádés szöveg méltó társa a zene. Különösen a babaarcú démon, Oláh Ibolya által szinte utánozhatatlanul elénekelt, a magány fájdalmát érzékeltető tangója és a kalózok rappalése, Geszti Péter közreműködésével marad emlékezetes. Nem nehéz megjósolni, hogy mindkettő könnyen sláger lehet. Emellett kifejezetten kellemes az utazó induló és a Maszat-dal is. Egyszóval örülhetünk, hiszen egy szerethető bábmusical születetett. Tudják mit, senki ne mosakodjon, legyen inkább maszatos, és most azonnal gyerekeivel együtt induljon el a Maszat-hegyen túlra! Ott találkozunk.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Zenés színház

Először csendült fel az Egyesült Államokban a Bánk bán

Tizenötezer néző volt kíváncsi a magyar kultúrát népszerűsítő, vasárnap zárult kéthetes rendezvénysorozat előadásaira New Yorkban.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.
Klasszikus

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Klasszikus hangfelvétel

Ezt hallani kell: Rahmanyinov Chopint játszik

Az orosz zeneszerző, aki negyvenöt éves korában határozta el, hogy zongoraművész lesz, egy 1919-es felvételen Chopin Asz-dúr keringőjét játssza. Lélegzetelállító!
Klasszikus beszámoló

Átkelni az Urálon Berezovszkijjal

Egyszerre különleges, és első pillantásra kissé rendhagyó összeállítással készült Borisz Berezovszkij A Zongora című sorozatban rendezett idei koncertjére, melyet a Zeneakadémia Nagytermében adott november 9-én.
Klasszikus virtuózok

Plácido Domingo fia végigfényképezte a Virtuózok koncertjét – íme a fotók!

„Istenem! Annyi érzelem van bennem a Virtuózokkal kapcsolatban!” – mondta a koncert után José Plácido Domingo, a világhírű tenor fia.
Klasszikus kult50

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.
Klasszikus hír

Draskóczky Gábort díjazta az Amerikai Hegedűtársaság

A clevelandi hangszertársaság minden évben díjakat ad át a legjobb vonós hangszerek és vonók készítőinek.