2016. február végén az archívum az Intermezzo Művészeti Alapítvány közreműködésével zeneszerzői pályázatot hirdetett fiatal, 30 év alatti zeneszerzők részére. A pályázat különlegessége, hogy az előadói apparátuson és a művek hosszán kívül a tematikát is meghatározta. A jelentkezők hozzáférést kaptak a kiállítás háttérdokumentumaihoz, hang- és képanyagokhoz, melyet inspirációs forrásként kellett felhasználniuk. Egy hónap állt a pályázók rendelkezésére, hogy jeligés szerzeményeiket a háromtagú szakmai zsűrinek elküldjék.
Fekete Gyula és Csemiczky Miklós zeneszerzőknek valamint Madaras Gergely karmesternek tizenegy pályázatból kellett kiválasztani a legjobbakat, melyek április 28-án kerültek bemutatásra a díjkiosztó gálakoncerten, mely egyúttal a kiállítás záróeseménye is volt.
A zsűri egyhangú véleménye szerint kivételesen magas színvonalú szerzemények közül az első díjat Siklósi Kristóf (20 éves, Bartók Konzi) „Öt mozgó tájkép”című vonósötöse nyerte, melyet György Boglárka, Revóczky Ottília, Kalocsai Eszter, Madaras János és Hosszú Kristóf adott elő.
Második helyezett Molnár Viktor (23 éves, LFZE) „No name” című művét Südi Bálint F-kürtön, Revóczky Ottília és György Boglárka hegedűn szólaltatták meg. Megosztott harmadik helyezést ért el Bencsik Marcell (25 éves, LFZE és Corvinus) „Damn it!” című - B-klarinétra írt - szerzeménye, melyet Nagy Mózes adott elő. Szintén harmadik lett Nicolas Namoradze (24 éves,LFZE, Julliard, City University of New York)„Eau”című műve szóló csellóra és elektronikára, Madaras János előadásában.
A pályázat rangját emeli, hogy a Fidelio Média Kft. egy zeneszerző részére felajánlotta a Fidelio Fortissimo mentor programban való részvétel lehetőségét. A zsűri a pályázatot szervező Madaras Géza javaslatára azt a zeneszerzőt választotta ki a Fidelio Fortissimo mentor programra, aki művében a legötletesebben, legkomplexebb módon tudott kapcsolódni a kiállítás tematikájához. Ennek a követelménynek Nicolas Namoradze "Eau" című kompózíciója felelt meg a legjobban.
A zenészek - akik maguk is nagyrészt a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem hallgatói - a darabokat a szerzők jelenlétében próbálták, így az előadások színvonala a betanulási idő rövidsége ellenére is kifogástalan volt. A négy díjazott darab mindegyike más-más formában reflektált az inspirációs forrásanyagokra. Némelyikben direkt módon érezhető volt ezek jelenléte, másokban inkább csak asszociatív hatásként, ami közös volt bennük, hogy mindegyik különleges atmoszférát teremtett.
A pályázat több szempontból is nagyon sikeres volt, két független kulturális szervezet (a Blinken OSA Archivum és az Intermezzo Művészeti Alapítvány) állami támogatás és zeneművészeti intézményi keretek nélkül is megjelenési lehetőséget tudott biztosítani fiatal komponisták és hangszeres előadóművészek részére. A fiatalok így nemcsak arra kaptak lehetőséget, hogy a művészi pályához elengedhetetlen önálló és sikeres együttműködésben próbálják ki magukat, hanem érzékenyen és sajátos eszközeikkel reflektálhattak egy társadalmi jelenségre.
A zsűri a díjazottakon kívül még az alábbi három művet választotta ki előadásra: Krasz Ádám (25 éves, PTE, LFZE, MOME) - „Music for Flute and Electronics” (Lukács Krisztina fuvola és Krasz Ádám elektronika), Zámbó Jonatán (24 éves, LFZE) - „Wassermusik” (Madaras János cselló), és Sulyok Benedek (21 éves, LFZE) - „Hangok a határon” (Lanner Barnabás klarinét).