Klasszikus

Webber is gratulált Mahó Andreának

2004.04.02. 00:00
Ajánlom
Eddigi igen magas színvonalú énekes szerepeiért péntek este eMeRton-díjat vehetett át Mahó Andrea. A 25 esztendős vonzó színésznő ifjú kora ellenére már jelentős, nagy musical-szerepekkel büszkélkedhet, mint például a West Side Story Mariája, a Nyomorultak Cosette-je, Az Operaház fantomja Christine-je, valamint a Rómeó és Júlia címszerepe. Most azonban a Budapesti Operettszínházban az egyik legvarázslatosabb operettben, A mosoly országában kapott szubrett szerepet.

- Nagyon szeretem az operettet – beszélt az eddigiektől elütő feladatáról. – Engem elvarázsol a meséje. Én erre is készültem. Amikor kiderült, hogy milyen hangom van és elkezdtem komolyan foglalkozni az énekléssel, már izgatott az operett. Az énektanárnőm szerint a hangszínem is fekszik hozzá.

- Nyilván meglepő, de Mahó Andrea csak tizennyolc évesen kezdett el énektanárnál énekelni, addig erre a pályára nem is gondolt. Ráadásul első szerepe a győri színházban prózai volt, Molnár Ferenc Liliomjában Lujzát alakította.

- Fogalmam sem volt, mi legyek, ha nagy leszek, ezért külkereskedelmi szakközépiskolába mentem, ahol még énekóra sem volt – emlékezett a nem is olyan régi kezdetekre. - Aztán az érettségi után elmentem egy szinkronstúdióba, mert szerettem volna kipróbálni, mit tudok. Ott mondta Gerhardt Pál szinkronrendező, aki sajnos már nem él, hogy érdemes lenne beszédtanárhoz és énektanárhoz járnom. Akkor kezdtem el az énektanulást. Soha nem vágytam csupán csak énekesnek, esetleg a gyorsabb sikert igérő popénekesnek. Egyrészt nem olyan stílusú a hangszínem, inkább a klasszikus irányzat az, ami nekem jól áll.

- A nagy kiugrást Az Operaház fantomja főszerepe hozta Andreának. Ahogy elmondta, embert próbáló feladat, a musical-irodalom egyik legnehezebb szerepe, hiszen majdnem operai hangképzés szükségeltetik hozzá. Nagy hangterjedelme van a daloknak, és ehhez a klasszikus hangképzés kell. Nem kis elismerésként a többes szereposztásból ő énekelhetett a Fantom lemezén.

- Nem is tudom elmondani, mennyire örültem, hogy én énekelhettem a CD-n és játszhattam a világhírű szerzőnek, Webbernek. Ugyanis itt volt azon a premieren, amikor én énekeltem. Gratulált, nagyon jó érzés volt.

- Most azonban a várva várt operett-bemutatkozás következik április 5-én. A mosoly országának felújításában szubrett szerepet kapott.

- Nagyon szeretem, gyönyörű zenéje van. Volt olyan próba, amikor nem voltam benne, de csak ültem és hallgattam a csodálatos Lehár-muzsikát. A következő szerepem is operett lesz: már próbáljuk Győrben a Leányvásárt. Ott életemben először primadonna lehetek.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Költözni kényszerül a Rádiózenekar

A Pázmány Péter Katolikus Egyetemhez kerül a Magyar Rádió által használt három épület, a Rádiózenekar viszont még nem szolgál közzétehető információkkal az ügyben. Az biztos, hogy költözniük kell.
Színház

Ők kapták idén a Junior Príma Díjakat a színház- és filmművészet kategóriában

Hat fiatal művész vehette át a Junior Prima Díjat a színház- és filmművészet kategóriában szeptember 22-én, a Haris Parkban. Az elismerést és az azzal járó pénzjutalmat Vida József, a Takarékbank elnök-vezérigazgatója nyújtotta át a 62 jelölt közül kiválasztott fiatal tehetségeknek.
Vizuál

2019 legfantasztikusabb fotói - és a mögöttük álló történetek - Galéria

Nemcsak a felvételeket, hanem a mögöttük meghúzódó problémákat és történeteket is megosztjuk!
Klasszikus

A hang szépsége – A Pannon Filharmonikusok Bécsi barátok című koncertjéről

Szeptember 19-én a pécsi Kodály Központban egy tavaszról elhalasztott hangversenyt hallhatott a közönség: a Pannon Filharmonikusok vendégeként Baráth Emőke adott elő Haydn- és Mozart-áriákból összeállított, súlytalannak nem mondható hangszeres számokkal gazdagított programot. A zenekart Vass András, a zenekar állandó karmestere vezényelte.
Klasszikus

3,5 millió dollárt fizettek a szexuális zaklatás miatt kidobott karmesternek

Miután kirúgta szexuális zaklatás miatt, még 3,5 millió dollárt fizetett a Metropolitan Opera James Levine-nak, írja a New York Times.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Klasszikus hír

3,5 millió dollárt fizettek a szexuális zaklatás miatt kidobott karmesternek

Miután kirúgta szexuális zaklatás miatt, még 3,5 millió dollárt fizetett a Metropolitan Opera James Levine-nak, írja a New York Times.
Klasszikus kritika

A hang szépsége – A Pannon Filharmonikusok Bécsi barátok című koncertjéről

Szeptember 19-én a pécsi Kodály Központban egy tavaszról elhalasztott hangversenyt hallhatott a közönség: a Pannon Filharmonikusok vendégeként Baráth Emőke adott elő Haydn- és Mozart-áriákból összeállított, súlytalannak nem mondható hangszeres számokkal gazdagított programot. A zenekart Vass András, a zenekar állandó karmestere vezényelte.
Klasszikus hír

Költözni kényszerül a Rádiózenekar

A Pázmány Péter Katolikus Egyetemhez kerül a Magyar Rádió által használt három épület, a Rádiózenekar viszont még nem szolgál közzétehető információkkal az ügyben. Az biztos, hogy költözniük kell.
Klasszikus hír

Elmarad a Nemzeti Filharmonikusok évadnyitó hangversenye

Nem tartják meg a Nemzeti Filharmonikus Zenekar szeptember 25-i koncertjét a Müpában, miután több tag kontaktusba került fertőzött személlyel.
Klasszikus interjú

„Minden, ami valóban személyessé válik bennünk, az inspiráció"

Ávéd János 12 évvel ezelőtt csatlakozott a Modern Art Orchestrához Fekete-Kovács Kornél felkérésére, azóta tenorszaxofonistaként, zeneszerzőként és hangszerelőként erősíti a zenekart. 2011-ben megalakította az Ávéd János Balance formációt, melynek célja, hogy új zenei lehetőségeket fedezzenek fel és spontán felmerülő dallami elemeket használjanak. A művésszel Kodály hagyatékának gondozásáról, új, saját lemezéről és inspirációs forrásokról beszélgettünk.